NIEUWSBRIEF JUNI 2021 LTC WATERWIJK

In Nieuws

Onderwerpen: Bar/parkdiensten, Leuk nieuwtje, Informatieavond voor alle leden (o.a. update Padel, toernooien, tennisleraar en met elkaar brainstormen), Competitie en de nieuwste ‘corona regels’ van de gemeente Almere

Eindelijk mogen we weer genieten van het zonnetje en het buiten sporten. We mogen weer op het terras zitten tot 10 uur ’s avonds, we mogen weer uit eten, kortom: het oude ‘normaal’ komt langzaam terug.

Bar- en parkdiensten

Heerlijk dat de kantine weer open kan en mag. Daarvoor zijn dus ook bardiensten nodig. Dinsdagavond 8 juni gaan we proberen zo veel mogelijk mensen te bellen om de bardiensten in te vullen. Ieder lid moet (verplicht) 3 bar- of parkdiensten draaien. Daarbij wordt begonnen met het invullen van bardiensten tijdens toernooien, competities en andere activiteiten. Daarna willen we proberen om de kantine elke avond open te hebben want wat zijn we toe aan weer wat gezelligheid!
Dit geldt ook voor de parkdiensten: de banen zien er mooi uit, maar door het koude, natte voorjaar en de overvloedige zonneschijn groeit alles, dus ook het onkruid, als kool.
Dus: hulp gezocht voor het onderhoud. Iedere maandag- en vrijdagochtend wordt er hard gewerkt op het park, en is iedereen welkom om een handje te helpen. Ook worden weer parkdiensten op zaterdag open gesteld.

Leuk!

LTC Waterwijk is Club van de Week geworden bij de Vriendenloterij. Daarvoor hebben we 5000 euro gekregen om onze club nog mooier te maken.

Toernooien

– Binnenkort meer nieuws over een clubtoernooitje, want dat mag weer…..
– Open dag zodra dit weer is toegestaan
– 50+ Toernooi op 7 augustus
– 28 augustus t/m 5 september zoals elk jaar weer ons eigen supergezellige en sportieve 35+ toernooi
– Ladiesday op 7 september
– Clubkampioenschappen 18 tm 25 september Verdere informatie volgt maar zet deze data vast in je agenda.

Informatie avond padel/brainstormen en kennis maken met nieuwe leden

Het is al weer bijna zomervakantie en toch willen we graag, na de coronastilte, de club weer nieuw leven inblazen.
Daarom willen we alle leden, dus ook onze nieuwe leden, oproepen om op 24 juni naar de club te komen voor een informatie / brainstormavond, vanaf 20.00 uur. Het bestuur geeft een update over de padelplannen en wil heel graag alle ideeën die leven bij de leden, horen. En wie weet een leuke actie om geld in te zamelen voor de vereniging, denk aan een club van 100, Crowdfunding oid. Waarom? Dat vertellen wij 24 juni. We zoeken mensen die mee willen helpen met het organiseren van een toernooitje, een gezellige ledenwerf activiteit met bijvoorbeeld een demonstratie les, flyers verspreiden, kortom: leden werven. Laten we met elkaar zorgen dat onze vereniging weer graat bruisen.

Competitie

Voorlopig hebben 5 teams zich opgegeven voor de competitie die in het najaar gespeeld gaat worden. Vooral op zaterdag kan er nog een team bij! Lijkt het u leuk om competitie te spelen? Dan kunt u zich tot 10 juni aanmelden bij onze VCL, Yolanda van Koert email: van.koert@kpnmail.nl.

Ook voor onervaren tennissers is er nu een competitie voor de 8 en 9 ranking. ·

– Alleen voor de (startende) recreatieve tennissers met speelsterkte 8 en 9 (17+). Je speelt dus lekker op je eigen niveau; ·
– Resultaten tellen niet mee voor de speelsterkte;
– Gezelligheid staat voorop, je leert eenvoudig nieuwe mensen kennen;
– Je speelt per team twee dubbelpartijen. Alle combinaties zijn mogelijk (DD, HD of GD). Hierbij dien je wel met wisselde koppels te spelen;
– Het is gemakkelijk een team te vormen omdat er maar drie mensen nodig zijn;
Er wordt gespeeld op donderdagavond of zondag. Er zijn dus meerdere mogelijkheden. Eén van deze twee dagen moet vast lukken!; De wedstrijden worden gespeeld volgens het principe Compact Spelen. Hierdoor speel je kortere wedstrijden waardoor deze competitie in ieders agenda past. In deze vorm wordt het Beslissend Punt Systeem (BPS) toegepast bij de 40-40 stand en een beslissende wedstrijdtiebreak (tot en met 10 punten, 2 punten verschil) in plaats van een volledige derde set.

Nieuwe regels, de gemeente Almere meldt het volgende:

Per zaterdag 5 juni gelden de volgende aanpassingen (zie ook de bijlage):

· Volwassenen vanaf 18 jaar mogen met maximaal 50 personen samen sporten. Dit is exclusief personeel. En geldt niet voor kinderen tot en met 17 jaar. Per ruimte mogen er maximaal 50 personen aanwezig zijn.
· Tijdens het sporten hoeven sporters onderling geen 1.5 meter afstand te houden als dit nodig is voor de sportbeoefening (bijvoorbeeld bij voetbal, handbal of hockey). · Groepslessen zijn voor alle leeftijden toegestaan mits 1,5 meter afstand wordt gehouden (m.u.v. hierboven genoemd).
· Binnen moet iemand een mondkapje dragen. Maar deze mag af tijdens het sporten. · Reserveren, registratie en gezondheidscheck zijn verplicht. Dit is een taak van de vereniging/sportaanbieder
· Kleedkamers en douches zijn geopend. Een mondkapje is verplicht in de kleedkamers
· Sportkantines zijn open voor sporters. Hier gelden dezelfde regels als voor de overige horeca. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/aangekondigde-maatregelen/plannen-horeca
· Personen tot en met 17 jaar mogen weer jeugdwedstrijden spelen.
· Personen vanaf 18 jaar mogen alleen onderling wedstrijden spelen tussen sporters van dezelfde club.
· Er mogen nog altijd geen toeschouwers aanwezig zijn bij amateurwedstrijden, trainingen etc. Bij professionele wedstrijden mogen er wel toeschouwers aanwezig zijn.
· Zonder coronatestbewijzen mogen er maximaal 50 toeschouwers aanwezig zijn. Met coronatestbewijzen mag 100% van de zit capaciteit op 1,5 meter afstand gebruikt worden.