Dagjournaal dag 2 : Zondag 29 aug. 2021

In Nieuws, RositaOpen2021, Toernooien

Dagjournaal dag 2 : zondag 28 augustus

Het was een af en toe wat miezerige 2e speeldag van ons Rosita’s Open 35+.
Maar de zonnebloemen op de tafeltjes brachten licht in (nou ja geen duisternis, maar wel) deze grijze dag.
En daarnaast natuurlijk de vrolijkheid van onze deelnemers!

Ik begin dit verhaal met de vrouw die als een soort toverfee het park verliet. Zou het een vrijgezellenfeestje worden?
nee toch niet. Gisterenavond had ze elders nog een halve finale gespeeld en de wedstrijdleider gevraagd of haar 11 uur partij eerder mocht.

Want ondanks dat ze elders de finale gehaald had (wat uiteraard voor gaat), wilde ze hier deze partij toch ook spelen.
Ik heb het over Manon Kragt, die met Eddy aantrad tegen Cynthia Ehlers en Sander Brexit London. Het werd een spannende pot tennis op baan 1.
Tiebreak 1e set hoorde ik nog 6-6. Uiteindelijke nipte winst voor Eddy en Manon, waarna zij zich ging omkleden en ons park in een prachtige jurk verliet…. op weg naar een tennisfinale 🙂
Hoe leuk!

Vandaag was weer regelmatig te horen “op de liefde”, terwijl het glas werd geheven.
Nee die hebben niet wij verzonnen, maar is afkomstig van enkele leden van TV Huizen, die hier weer met velen mee doen.
We hebben bij een ander toernooi zo’n gezellig nazit met Arie en Marina Kuus gehad en toen kwam dit naar voren. Hoe leuk?!
Nou … de waterwijkers hebben het overgenomen hoor. Gezellig!
Marina trad met Yvonne Ax aan in de DD6. Uiteindelijk een high five van Karin en Esther; zij wonnen.

Andere DD was in de 7. Marga, die vanochtend heel lief hier stond omdat ze gehoord had dat een bardienstmedewerker niet kon en Yolanda hadden hun dag niet. Jelline en Jolanda wonnen in 2 sets.
Vandaag 3 GD-wedstrijden. De 1e hebben we al gehad. Op baan 1 de glimlachen van Luciënne en Ger. Altijd lachen en echt plezier op de baan. Leuk om te zien. Ook vrolijkheid aan de overkant, tevens de winnende kant: Diane en Bloem.
6 matchpoints in de reguliere 2e set en nog 2 matchpoints kwijt in de tiebreak … hoe zo spannend?!?! Michele en Wally van Koriander verloren (toch tot verrassing van heel wat toeschouwers) van de werkelijk top spelende waterwijkers Theo Hesse en Marie-Jose Heuvelman.

Ook veel (vaste) toeschouwers van de wederom goed vertegenwoordigd De Gouwen.
Voorzitster Francisca van Gulden mocht aantreden. Op en top fit na haar geweldige sport- en fitnesprestaties afgelopen maanden speelde ze hier haar DE8 partij tegen Montse Ratera, ook zo’n kanjes die vaker in de Dames Enkel mee doet.
Het werd een lange 3-setter, toch winst voor Montse.
Edwin Ros speelde zijn 1e partij in de HE5. Sherief werd toch wel dik verslagen.

Op baan 1 zagen we op een gegeven moment een honkslag. Die was afkomstig van Stefan. Maar tegenstander Vitali, die wel won van Stefan, ziet een goede toekomst in Stefan. Lekker wedstrijden blijven spelen!

En dat geldt ok voor Peter Eek. Hij werd in de HE8 verslagen door Atiq. Maar ook Peter zal meer en meer moeten gaan spelen en let op, dan komt hij sterker en sterker terug.

Tenslotte 2 HerenDubbels. De altijd spraakzame en gezellige Richard van Ligten was er ook weer. Met zijn maatje Martin Heijlman tegen Rob en Hans, die gisteren nog gewonnen hadden. Nu konden zij niet winnen van martin en Richard, die mij overigens beloofd heeft met de weerman te gaan praten. Beter weer willen we. “Komt goed”, aldus Richard.
Die andere HD was in de 7. Jan-Bart Gouvernante en Sander Meij tegen Hans Bertelsen en Henk Beugelaar van Waterwijk, saampies 150 jaar oud. Ja echt.
Ik wil bij deze ook even de oudste deelnemer van ons toernoooi in het zonnetje zetten. Henk heeft laatst 79 kaarsjes mogen uitblazen! En … dat is dan toch het mooie van de tennissport … still going strong. Henk heeft nog styeeds een goed gevoel waar die ballen gaan komen. Met een geode techniek en dan kun je het loopwerk wat vermijden, of aan Hans overlaten, die conditioneel ook alles op orde heeft (laatst nog even 200 km. gefietst!).
Henk en Hans wonnen deze pot. Top hoor!