Dag 8

Dagjournaal zaterdag 29 aug. (dag 8)

Ook deze vroege ochtend zijn de mannen van de banen al weer druk bezig om de banen te prepareren.
Maar Gerda Maarse heeft de zon meegenomen. en met haar maatje Mirjam komt er ook meteen gezelligheid en een lach het park op.
Miriam Schep heeft zich voorgenomen: Wel of geen bui, wij blijven op de baan.
De “baancommissaris” gaf de wedstrijdleider op z’n donder. Waarom heb je niet gecommuiniceerd, dat er nu veel eerder begonnen werd.
Sorry mannen. Tja inderdaad gisterenavond alles verregend, geen enkele wedstrijd doorgegaan, dus tot 22:00 uur bezig geweest om alle wedstrijden van die avond door te schuiven. Dus vandaag een hele volle zaterdag.
Edwin Velthuis meldt zich en merkt op “ik kom het park op en het begint weer te regenen”.
Zijn maatje Jootje heeft eerst een enorm sterke bak koffie van Caffé Onesta nodig voor de wedstrijd van deze ochtend.
Ook worden weer trouw de aanwezigheidstregistraties en gezondheidschecks ingevuld. Deelnemers , dank voor het begrip daarvoor.
Wolter merkte deze ochtend wel hoestend op: “moet ik nou weer zo’n papiertje invullen?”. Maar dat was wel nep hoestje hoor.
Dan het sportieve deel …
Uw verslaggever kan van deze zaterdag niet alle wedstrijden behandelen. Toch pakken we er een paar uit en pikken we er wat bijzonderheden uit.
In bijzijn van de fotograaf sloeg MJ in haar DD8 partij 3 aces in 1 game! Margreet en Gerda werden verslagen.
Marcel Hillenaar raakte helaas helaas weer geblesseerd. Het betrof het laatste punt van 1e game van de kwartfinale in de HD7.
Het had zo’n leuke wedstrijd kunnen worden! Jammer en beterschap Marcel.

Jolanda en Edwin pakten 1e set tegen Michele en Wally. Maar toch winst in 3e set tiebreak voor Michele en Wally, die in bijne alke wedstrijd de 1e set verliezen.
Annette speelde met knie drace, omdat ze nu toch 2 wedstrijden op 1 dag moet spelen door de gisterenavond gecancelde partijen. Maar winst met maatje Christi.
In de DD8 poule A was het na de laatste poulewedstrijd sets en games tellen, want Judith en Irene wonnen in een erg leuke gelijkopgaande wedstrijd van Gerda en Mirjam, maar het verlies van Judith en irene tegen Kim en leonie nekten hen. Door naar de finale: Mirjam en Gerda.
In de andere DD8 merkte Juscha de paparazzi op en merkte op “Ga je foto’s maken? Zo ja, dan doe ik even mijn bril af, die ik normaal gesproken niet draag”. 🙂
De fotograaf was ook net bij een moment in de GD6 dat Rob Dekkers serveerde en de iets verkeerde richting aanhield. Precies op de rug bij maatje Lia Knapen. Die service staat op de foto, Rob. En ach … het overkomt ons allemaal wel eens een keer in de dubbel, toch?
Door Corona wordt ons toernooi dit jaar zo georganiseerd dat er iets minder extra’s is. Zo gaf Christie toe, dat ze de chocolaatjes een beetje miste. Hopelijk kan het volgend jaar wel allemaal weer!

Op baan 1 werd een zinderende DD7 halve finale gespeeld. Carin en Celia tegen Diane en Ellen Dat was al verwacht door de wedstrijdleiding. Wat was die spannend. Op het terras leefde men mee en Peter merkte op: Als ze straks winnen gaan we de wave doen.
De partij werd ook nog deels in wat regen gespeeld. Diane was haar tas kwijt tijdens de wedstrijd, maar die was vanwege de regen ergens onder de luifel van het terraas gezet.
Uiteindelijk terecht een 3e set tiebreak. Winst voor Ellen en Diane.
Ook spannende wedstrijden met beslissende 3e set tiebreak bij GD8 : winst voor Frank en Regina tegen Tinda en Harry, DD7 Winst voor Patricia en Maria tegen Saskia en Ciska, GD7 Winst voor Hein en Aafje tegen Petra en Peter.
En tenslotte ook bij de HD6 kraker , Boodschappentas-Martin van Leeuwen en Diederik de Leur wonnen van die kanjesrs Dennis Hoogdorp en Sjors Peerdeman.
Laatst genoemden moesten eigenlijk ook nog tegen Erik en Ronald, waar alle 4 heren de hele week al naar uitkeken (sterker nog Erik en Ronald hadden juist in de 6 ingeschreven met de hoop Dennis en Sjors tegen te komen. Maar helaas was Erik geblesseerd.
Erik is eigenlijk het maatje van uw verslaggver en hoe geinig en leuk is het dan om elkaar in een ander onderdeel tegen te komen. Ook zoiets waar natuurlijk vooraf al volop over gespeculeerd en gegeind wordt.
GD7 Marjolein en Erik tegen Diane en Ronald met heel veel toeschouwers op baan 2. Maar de bilblessure speelde te veel op om tegen de zeer geconcentreerde en gefocuste Diane en Ronald er een echte spannende wedstrijd van te maken.
Door diverse verschuiving moest Juscha vandaag 3 wedstrijden spelen. Na afloop van de verloren halve finale met Mike tegen Eugene en Yvonne vond ze dat de wedstrijdleider volgende keer maar haar laatste set moest spelen. Ze was leeg! Maar Juscha, vergeet niet: Eugene en Uvonne zijn gewoon goed en titelkandiaadt nr. 1 in de GD8.

Foto’s van de fotograaf zijn te zien op facebook en op de site van LTC Waterwijk: https://ltcwaterwijk.nl/2020/08/28/rositas-open-35-dag-verslagen/

uw verslaggever Bloem