Dagjournaal dag 2 zondag 25 aug 2024

In Nieuws

Wat een heerlijke zondag was het.
En vandaag een primeur voor het Rosita’s Open…. Er is een gefilmd. Zie verderop in het dagjournaal.

De Las Vegas fibe begint ook te leven. We ontvingen vele complimenten over onze shirts. Saskia en Marco waren nr. 2 die met een Las Vegas foto aankwamen. En …. nog leuker … ze verrasten ons met 5 Las Vegas buttons. Dank jullie wel.. Maar eehhh… wie volgt met Foto’s van Las Vegas??
Verder hebben Danuta en Mary bloemetjes gehaald, waar Danuta ook ook leuke versiering m.b.t. Las Vegas in geplaatst heeft.

Genieten van een heerlijke HD5-partij

Op baan 1 hebben we werkelijk genoten van een heerlijke wedstrijd in de Heren Dubbel 5. Finale waardig hoorde ik al van neutrale toeschouwers. Aan de ene kant Sjors Peerdeman en Peter Winkelaar, die net 6 weken als een soort Robert ten Brink in zijn love caravan heeft gezeten. Aan de andere kant Arnold Vos en de 2 meter 54 lange Giovanni. Laatst genoemde was in topvorm, maar het spel van zijn maatje Arnold (met ook een uitstekend lopende backhand) stelde hem ook in staat om aan het net veel te pakken.

Oud softballer zorgt voor brilstand

Als organisator hopen wij nooit op de brilstand, maar helaas komt dat toch af en toe voor, als de vorm van de dag bij de één of het ene koppel wel aanwezig is en bij de ander lukt het allemaal even niet. Hopelijk was het toch een leuk en in ieder geval gezellig potje. Inge van Voorst en oud softballer (of zeg je Sofbalster) Monique Wigmans waren in de DD8 te sterk voor Ellen Nettekoven en Monique Schoppink.

Garantie voor gezelligheid en .. plaspauze

Op baan 3 Luxor kwam een DD7 met 2 koppels keurig in zelfde tenue, waarbij de wedstrijdleiding van te voren al wist: dat wordt spannend, dat wordt leuk, dat gaat lang duren en garantie voor een plaspauze als het een 3-setter wordt. En ja hoor. Evelien, uiteraard weer met haar magnetronbakkie met worteltjes en Petra Honing voorheen Wortel (snapt u het allemaal nog?) wonnen 3e set tiebreak van Sylvia van Kuijck en strandfestaval Zand ganger Daniëlle van Heusden (was het dan toch te laat geworden??).

Vegas loterij

Angelique heeft weer met Marie-José heel veel tijd besteed ter voorbereiding op de loterij. Dit jaar (hoe kan het ook anders) mogen we roulette fishes uit de doos proberen te halen. Zorgt altijd voor hilariteit.

Focus voor de bal

Met op de achtergrond nog het naambordje Kalverstraat van het thema Amsterdam van de editie van 2023 heeft Roland Pereboom volop focus voor de bal. Met zijn maatje Sander Meij lukte het net niet om die 2e set te pakken tegen Edwin Velthuis en Theo Ariaans, die inviel voor Patrick van Swol. Top Theo, dat je kunt invallen.

Media movie a La Lisa

Vandaag liep ook Lisa Tuntelder rond.Lisa Tuntelder-Bloemendaal van A La Lisa Media Ze had zelfs het lef om tussen baan 1 achterin tegen de reclame doeken aan te staan om daar beetje te filmen. Zij heeft een filmpje samengesteld van dag 2 . Erg leuk. Klik hier 🙂

Karel tegen Bassam in de HE8

Gisteren lukte het Bassam niet, nu wel. Winst in de Heren Enkel 8 tegen Karel Soumillion.

Fitheid straalt er af met de dames

Bij The Ventian hotel Las Vegas traden fitte dames aan. Dat was te zien aan leuke lange rally’s waarbij soms onmogelijke ballen gehaald werden. Toppie. Cilia Fennis en Jelline Krannenburg wonnen van Karlijn Kerstenen en Sandra Reinbergen.

Zwarte band

Als laatste was er een Waterwijk onderonsje. Cokkie en Fons namen brutaal (alhoewel brutaal, nee valt wel mee, gewoon door goed spelen!) een voorsprong in de 1e set van 5-2. 2 games later was het 5-4 en zei Cokkie tegen Fons “We hadden die voorsprong even op de foto moeten zetten”. 1e set werd een tie-break en die ging toch naar de mannen met de zwarte band ; Martin Smikky en Theo. zo jammer voor Cokkie en Fons. 2e set was het verschil gauw gemaakt. Winst voor Theo en Martin.

Lessen achteraf

De Bijsterveldjes waren uiteraard ook weer van de partij. Vaak in de 8 gespeeld, ook wel gewonnen. Nu in de 7, maar meteen tegen de nr. 1 geplaatsten, die zoals gezegd volop in de Las Vegas fibe mee deden. Marco had voor de wedstrijd zelfs nog een Las Vegas shirt aan. Die ging uit met de wedstrijd, dus uw verslaggever was te laat met een foto. De nr 1 geplaatsen waren te sterk, maar kwamen na de wedstrijd meteen al na het feliciteren volop met adviezen, wat Margreet en Bart de volgende keer beter kunnen doen. Tips die ze meenemen naar wedstrijd 2.

Knappen van balonnen was in hotel New York hoorbaar

Een andere leuke wedstrijd in de GD7 was die van Ramon en Esmé tegen Edwin en Brigitte. Zijn speelden op Baan 6 van hotel New York New York, waar zelfs te horen was dat er af en toe een ballon knapte. Balonnen van chinese kwaliteit geloof ik. Winst voor eerstgenoemden.