Dag 1

In Nieuws

Deelnemers en toeschouwers , we zijn begonnen.
Begonnen met ons gezellige 35+ toernooi bij LTC Waterwijk.
Uw verslaggever kwam deze ochtend het park op, waar vanaf half 10 Ans, Lianne en Wil in de kantine druk waren en Ronald Lever en William Vos bezig waren op het park met onze 8 gravelbanen, looproutes en belijning i.v.m. Corona en reclamedoeken van bijv. de Lidl.
De wedstrijdleiding nam hun plekkie in in “hun hokkie”. En Jan en Danuta en Marcel en Gerda kwamen als eerste deelnemers het park op. Gerda ook leuk dat je weer deel uit maakt van het deelnemersveld.
Ze mochten op baan 1 en voor de wedstrijd geinde Marcel nog: Ik zal de nethoogte even opmeten.
De wedstrijden gingen van start. Van de Gouwen waren weer trouw deelnemers en supporters van de partij. Iedereen vulde netjes de aanwezigheidsregistratie en gezondheidscheck in. Tja mensen, wij moeten ook de regels in acht nemen m.b.t. het Corona Virus.
Over Corona gesproken … Angelique kwam effe later de Corona flesjes halen die door Ton van Rosita’s hier waren gebracht. Ton was gisteren hier ook al geweest om ons Rosita’s Open al in Mexicaanse sferen te brengen.
En nog even doorgaand op dat Mexicaans….. Ondanks Corona hebben we WEL gewoon op maandag heerlijke Mexivaansde maaltijden van Rosita’s , onze hoofdsponsor; het beste mexicaanse restaurant van in het centrum van Almere Stad.
3 banen bezet, later 5 banen bezet en toen … regen! Wouw wat een regenbui. Het stond effe helemaal blank!
Iedereen de banen af. maar … onze banen kunnen zelfs dat hele vele water goed verwerken en dus konden we op een gegeven moment weer de banen op. Wel had de wedstrijdleiding al wat wedstrijden verplaatst naar later op de dag i.v.m. een volgende grote piek op buienradar.
En die piek werd werkelijkheid, waardoor wederom wedstrijden onderbroken werden.
Dus volop de gelegenheid voor een lekkere koffie van Caffé Onesta en effe eten: lekkere broodjes Tonijn, gezond of bal gehakt. (morgen met saté saus hè )
En effe later waren William en Ronald al weer druk bezig de banen weer zo snel bespeelbaar te maken. En eigenlijk waren die banen wonderwel snel weer droog!!! Top.
Maar na 14:00 uur was en bleek het droog.
Effe leuk om er wat debutanten uit te pikken… Mike Koopmans speelde zijn allereerste toernooi wedstrijd ooit, was ook wat nerveus. Ik mocht hem in ieder geval niet op baan 1 zetten, dat was to much. Mike had in 2e set nog setpoints, maar verloor met support van zijn vader, Juscha en hun kids nipt van toernooi rakker Joe Coutinho (broer van die Barcelona spelers??).
Een andere debutant was Vitali, net een maandje of 3 nieuw lid bij Waterwijk . Hij mocht wel op baan 1 tegen de ervaren Frank Groothuis, de enige deelnemer in ons toernooi met een dubbelhandige forehand. Frank won, maar hij moest toegeven: een geflatteerde uitslag.
En tenslotte Atiq Kahn; klinkt als een filosofische naam … ook dit jaar lid geworden van een tennis vereniging. Tegenstander Sjaak moest hem af en toe wijzen op … Nu links, nu rechts serveren. Maar Sjaak kon toch die jonge Atiq niet bijbenen; in die zin dat hij de winst toch echt aan Atiq moest laten.
Jellina had even hulp nodig van Jordy: wil jij even dit nieuwe grip op m’n racket wikkelen. Overigens wat een leuke DD-partij. Jolanda en Jellina (met een heerlijke versnellende forehand) verloren nipt van Celia en Carin, waarvan mij haar ijzersterke volley opviel.
Jaren en jaren hebben we bij ons 35+ toernooi drop- en snoeppotten gehad op de tafels voor deelnemers en toeschouwers,. I.v.m. Corona is dat dit jaar niet mogelijk, maar Smikky kwam als verrassing met Corona proof snoep : kleine KING perpermunt rolletjes: hoe leuk en uniek?!
Martin Smikky Wijnberg verloor overigens wel met Petra van debutanten op ons toernooi Jay en Wendy uit Zeewolde.
Cokkie moest ook spelen met Bets en werd nog even telefonisch succes gewenst. Heerlijk die ringtone Cokkie: “Jij krijgt die lach niet van mijn gezicht”. Lachen man.
Ze werden wel verslagen door het Gouwen duo Ray en Ria.
Uitslag is wel belangrijk, maar uw verslaggever heeft vernomen dat voor het eerst in de laatste 4 jaar de wedstrijdleiding een uitslag vergeten was (of niet goed genoteerd had en twijfelde … heb ik die uitslag nou wel of niet?. een typisch Oepsie moment.
Maar inmiddels is het opgeklaard Yvonne en Udolpha wonnen van Monique en Manuela.
Zus van Manuela Regina trad aan in het Dames Enkel spel, waar ik ook voor het eerst Yvonne Leisberg mocht noteren. Yvonne won.
Misschien kunnen we wel een inzamelingsactie voor Yvonne houden, want Yvonne … wanneer komt er een keer een echte tennistas. Jouw maatjes vinden ook dat die “boodschappentas” niet meer kan hoor .
Mooiste wedstrijd met het hoogste niveau was de HE6 wedstrijd tussen Thijs en Ludovic. Heerlijk spelen van achteruit met de baseline als “werkterrein”. Close call: winst voor Ludovic.
Deelnemers vergeet het niet : maandag lekkere burrito van Rosita’s voor EUR 8,50 en dinsdag lekkere Fajita’s.
En nog even over de 3e set …. Dubbels spelen nu ook bij ons voor het eerst een 3e set in een super tiebreak. In het enkelspel houden we nog vast aan een “normale” 3e set.