Dagjournaal Dag 1: zaterdag 28 aug. 2021

In Nieuws, RositaOpen2021

Dagjournaal dag 1 : zaterdag 28 augustus

We zijn om 11 uur begonnen met meteen de marathon wedstrijd van het toernooi. Ja tuurlijk ietwat vroeg om dat te beweren, maar Frank Heijsteeg en Atiq Khan trapten op baan 1 het toernooi af met een 3-setter van 3 uur ven 4 minuten. Winst voor Frank

Op baan 2 zag ik worteltjes van de AH op het bankje liggen. Tja What’s in the name….? De worteltjes waren van Evelien Keijer en Petra Wortel. Ze verloren hun DD7 partij van de Waterwijkers Marie José en Juscha.
De worteltjes van Petra

Veel complimenten over de goodiebags. Alle deelnemers ontvangen een goed gevuld tasje met bonnen en leuke spullen. De tasjes zijn in allerlei kleuren, Van giroblauw tot “girorood”. Alle credits naar Marie-José en Angelique.
goodie bags
Andere opmerking van een niet te benoemen deelnemer over een smal stoffen tasje: “is dat een peniskoker?”

het meest opvallende kledingstuk van de dag waren de kousen van Fons. Functionale kousen, immers goed voor de bloedsomloop (vertelde zijn maatje Jan Vogel), maar de print met de gekleurde stippen was wel heel opvallend.
Voordat de mannen de banen opgingen, vroeg onze “baanfunctionaris” Hans Bertelsen geinend : Mannen doen jullie voorzichtig met de banen??
Winst voor Rob Meijer en Hans van Wijk, die later tot zijn verrassing de dagprijs van Circle Fit in ontvangst mocht nemen: 3 maanden gratis sporten.
De kousen van Fons

Vereniging TV Huizen is ook dit jaar weer zeer goed vertegenwoordigd bij ons toernooi. Sommigen hebben zelfs de clubkamp. van hun cluppie laten schieten.

In de GD6 speelden Nicolien van Gool en Bob Westerink. Beide in de laatste 1½ tot 2 jaar niet gespeeld.
Bob vooraf: “Dus waarschijnlijk wordt het 6-1 / 6-1. Of weer beginnersgeluk en winst of kansloos en verliezen.” Het werd niet kansloos verliezen, maar toch wel winst voor Eddy en Sasha.

Vaste HE6 spelers zijn Servi de Vette en Thijs de Beet. Thijs was eigenlijk te laat met inschrijven, maar kon eerder deze week toch nog toegevoegd worden.
Beide mannen met mooie backhands. Winst voor Thijs.

Ondertussen komt hier voor bij de mannen die vanochtend nog hard gewerkt hebben aan het park (hans, Ronald, Michiel) de verschillende bal sporten en de achterzwaai bij het tennis, golf, hockey Voetbal,enz. ter sprake.

Vanuit de kantine werden de broodje bal keurig netjes gesneden in schijfjes met lekkere saté saus geserveerd, ingekocht door 2 leden van ons nieuwe bar-inkoop-team Joost en Caroline.
Joost mocht zelf ook aantreden in de HE7. Joost is niet de jongste van het hele stel, maar volop respect hoe je gespeeld hebt, Joost. Wel winst voor z’n tegenstander Ludovic van HNL.

Op baan 2 trad later de oranje brigade van Waterwijk aan. Martin van Smikky en Jan van de tram (o nee, al lang niet meer) verloren de 1e set in een tiebreak en de 2e met 2-6 van Frans v.d. Hurk en Ronald Oomen; een goed spelende HD.

Of dit de sensuur van de publicatie van dit dagjournaal doorkomt, weet ik niet. Peter Honing is ook weer van de partij. Hij speelt veel toernooien en … wint ook veel.
Een eerdere tegenstander riep geinend naar Peter “he Ouwe prijsneuker, ook weer van de partij”
Rob Gerritsen on the fly
Zijn maatje Rob Gerritsen zou eigenlijk in Hilversum spelen, maar werd door Peter overgehaald om hier te spelen. Rob gaat trouwens het hele land door. Volgende week speelt hij in Groningen in Bedum bij het Arjen Robben toernooi.
Andere vaste deelnemers zijn Henk en Tuan. ook weer saampies in de HD. leuke partij op baan5, Winst voor Rob en Peter.

Martin heeft morgen bardienst en hij heeft al aangegeven: je ziet me heus wel, ik ga op een kratje staan
In de HE8 maakten Stefan Beishuizen en Thijs Broxterman hun debuut in ons toernooi. Leuke pot tennis op baan 6. Winst voor Thijs.

Op baan 1 was de slotpartij een revanche partij in het hoogste onderdeel HE5.
Patrick Bander verloor in 2019 van onze Almeerse “Willem”; Henry MacIntosh. Patrick had toen uit gemak, na al 2 andere winstpartijen met een ander racket gespeeld. De poule winst ging toen op basis van sets en games tellen niet naar Willem, niet naar Patrick, maar naar Tim Mesters.
Dit jaar won Patrick van Henry, dus het revanche was gemaakt.

uw verslaggever Bloem