Dagjournaal dag 1 zaterdag 24 aug 2024

Viva Las Vegas

Leve het altijd reuzegezellige toernooi Rosita’s Open 35+

Deelnemers, vrijwilligers en toeschouwers,
We zijn begonnen met de 25 editie van het 35+ toernooi bij LTC Waterwijk en de 6e editie van het Rosita’s Open 35+.
Voorbereidingen zijn natuurlijk al weken uitgevoerd. Woensdagavond de eerste zichtbare voorbereidingen: het vullen van de goed gevulde goodie bags voor al onze 172 deelnemers en het versieren van het park in thema Las Vegas.

Start met 2 lefties

Oud winnaar in de HE7 Robert Mora tegen oud winnaar van de HE6 Sjors Peerdeman. Spannende 1e set. 2e set maakte Robert net te veel fouten. Winst voor Rafa, die blij was met de aanwezigheid van Desperado’s in het bierassortiment tijdens dit toernooi.

Wedstrijd van de dag

2e wedstrijd startend en ongeveer 3 uur later eindigend was een andere HE6 partij. Het werd op de Luxor baan (dit jaar hebben alle banen een naam van één van de hotels op de Las Vegas Strip 🙂 ) een hele spannende pot. Beide heren uit de stad van het thema van vorig jaar: Amsterdam of in ieder geval gemeente Amsterdam (Driemond valt daar ook onder toch). Motormuis en Kawasaki rijder Tjerk Moraal tegen Patrick Cabenda. Lange en spannende sets. 1e set alleen al werden er een groot aantal set point weggespeeld door Tjerk. 7-5 4-6 7-5 winst voor Patrick, die met goede vorm dit jaar van plan is de kruisfinales of wellicht zelfs de finale te halen.

“Je weet : ik hou van lekker eten”

Op The Venetian baan 5 een leuke wedstrijd in de GD8. Ook spannend en ook gezellig. Tijdens de wedstrijd werd er wat over en weer gelachen en gesproken. Zelfs bij 5-6 tussenstand promootte Peter de menukaart van Rosita’s Open. Toen hoorde uw verslaggever ook die uitspraak “Je weet : ik hou van lekker eten”. En Peter wreef nog even over zijn buik en hup de volgende game spelen. Dat werd de laatste game. Peter en Gerie wonnen met 7-5 7-5 van debutanten op het Monique en Jeroen Schoppink.

Basketbalschoenen?

Op de Bellagio baan 2 trokken de deelnemers zich niet aan van de luxe die dit hotel uitstraalt en waren de mannen gewoon zoals ze zijn. Tuan Tran en Roland Pereboom, gewoon met zijn preventiecentrum tas, gewonnen met de loterij tijdens een eerdere editie van het Rosita’s Open 35+. Verder 1 racket, handdoekje en verder niet veel nodig. Maar die schoenen…. de Koriandermaatjes van Roland stookten Tuan na de wedstrijd op: je moet protest aantekenen; Roland heeft gewoon met basketbalschoenen op de baan gestaan. Het agresievere aanvalsspel van Tuan redde het toch niet tegen de degelijkheid van Roland

Schattig minnie mouse tasje

Zo lief, zo schattig, kijk nou. Naast een prachtige tennistas van Roland Garos lag ook dit tasje op de bank bij een speler op baan 6 hotel New York new York. Van wie is die? (cliffhanger…. 🙂 )

Vuurwerk

Vuurwerk was wellicht verwacht bij de eerste HD6 partij van het toernooi. Lekkere partij, erg leuke rally’s, soms werden onmogelijk ballen toch nog terug gebracht. Maar de mannen Patrick Meijer en Sander Koper moesten de winst aan Giovanni en Vincent laten.
Toch hoorden we wel knallen. Wat bleek …. aankleding van het toernooi is nog steeds niet helemaal afgerond. En Bloem en Jan hebben balonnen opgeblazen, maar soms hoorden we weer een onverwachte knal; was weer een ballon (spontaan) kapot geknald.

Titelverdedigers GD7

In wederom het onderdeel met de grootste deelname mochten de titelverdedigers Marjolein en Erik het opnemen tegen DJ Stefan Keijer , die dit keer zijn vrouw Evelien had ingeruild voor Monique Volker. Stefan vol met ambitie en gaat ook beter en beter spelen en wilde nu vooral Erik verslaan. Monique en Stefan namen in 1e set brutaal een voorsprong. Maar Erik toonde daarna één van zijn specialiteiten : Een frame smash, die i.p.v. diep komt net met tegen effect (door het frame) net achter het net valt. Hilariteit natuurlijk. Uiteindelijk toch 1e set naar Mar & Erik. En de 2e set mocht Marjolein (uiteraard tegen de zon in) uitserveren.

Eerste supertiebreak 3e set van het toernooi

Ronald en Elselien van Waterwijk tegen Niels van Aertsbergen en Linda Kammermann maakten er een potje van; ik bedoel eigenlijk: spannend potje. daar was de eerste supertiebreak 3e set in de dubbels. 10-7 winst voor Ronald en Elselien.

Laatste wedstrijd

Als laatste kwamen Bassam Shoukri en Ryan Wahjad de baan af. De mannen hadden veel last van de wind en speelden beide behoudend. 1e set spannend tiebreak gewonnen door Bassam. Maar de eigenaar van het Minnie Mouse tasje Ryan kantelde de wedstrijd en won set 2 en 3.

Maaltijden

In het thema Las Vegas hebben we dit jaar ook hotdogs. Hou jij er van, bestel er dan één voor EUR 3,-.
Ook zijn er broodjes broodjes gezond en harde broodjes tonijnsalade.
Vanaf maandag elke avond lekker eten he…. zie onze menukaart. Maandag en dinsdag eerst lekker Mexicaans van Rosita’s.
Als je zeker weten dat je er niet naast grijpt en dat Fajita’s (maandag) of Burrito’s (dinsdag) niet op zijn, kun je reserveren door in te schrijven op lijsten, die in de wedstrijdkamer komen te liggen.

Uw verslaggever Bloem (op weg naar Strandfestival Zand)

menukaart Rositas Open 35+ 2024