OATK 2022 Dag2

In Nieuws, OATK 2022

Dag 2 van OATK 2022 is aangebroken. De zon schijnt volop, bar\baan voorbereidingen etc. zijn getroffen en we zijn klaar voor de volgende toernooi dag. We zien de eerste deelnemers naar binnen druppelen met een glimlach en een beetje wedstrijdspanning op hun gezichten. Sommige deelnemers zijn heel vroeg bij de club om een beetje mee te helpen en sommige deelnemers zijn ietsjes te laat, gelukkig hebben we wel ruimte hiervoor.

Rond 17:30 kregen we een telefoontje van een van de deelnemers. Francesco moest helaas opgeven ivm met zijn tennisarm blessure. Van zijn fysio moest hij wat rust nemen. Hij heeft beloofd om te herstellen voor Rosita 35+ toernooi om mee te kunnen doen.

Op 18:15 mogen de eerste deelnemers de baan op. Dat zijn Roberto en Salim. Op baan 2 in categorie HE7 zijn ze aan het strijden voor wat ze waard zijn. Ondanks 6-0 en 6-1 uitslag voor Roberto hebben we genoeg leuke rally’s gezien. Gefeliciteerd Roberto met de winst!

Op baan 3 in de categorie HE7 ging de strijd tussen Thomas en Lars. Lars had een dag daarvoor in zijn wedstrijd tegen Francesco een blessure opgelopen. hierdoor kon hij zich niet volledig inzetten. Ondanks zijn blessure heeft hij toch een mooie strijd geboden aan Thomas. In het begin van de tweede set heeft hij zelfs Thomas aan wankelen gebracht, maar Thomas heeft zich op tijd herpakt en zijn wedstrijd zakelijk afgemaakt. Uiteindelijk winst met 6-2 en 6-3 naar Thomas. Proficiat!

Op baan 4 een van onze organisatoren Marco ging het opnemen tegen Patrick, een oud lid van LTC Waterwijk. Patrick heeft in het verleden al meerdere keren geprobeerd om mee te doen met OATK toernooi, maar vanwege te weinig inschrijvingen kon het helaas niet doorgaan. Eindelijk is het zover! Hij heeft lekker genoten van de wedstrijd tegen Marco. Vooral de eerste set ging het er zeer spannend aan toe en de kansen gingen heen en weer, maar uiteindelijk heeft Patrick laten zien dat hij vandaag de betere van hun 2 is. Met 7-6 en 6-2 winst naar Patrick. Gefeliciteerd!

Aan tafel zien we 3 mannen rondhangen, ze wachten nog steeds op de 4e deelnemer. Waar is Jay?! Niemand heeft hem gezien. Na aantal pogingen om hem te bereiken eindelijk een stem aan de andere kant. Jay waar ben jij? Ik zat in de meeting, hoezo?! Jij hebt vandaag een wedstrijd gepland staan en je moet al hier wezen. Oh, zucht aan andere kant…ik wist hier niets van en ik heb geen mail gezien! Gelukkig was hij al onderweg naar Almere. 1 uur later was hij alsnog bij de club. Met heel veel excuses richting de andere spelers en wedstrijdleiding. We zullen het hem voor deze keer vergeven. Niet meer doen!!)

Op baan 5 zijn de mannen van HD6 de baan opgegaan. Arnold samen met Michiel namen het op tegen Pieter en Dennis. Het was een zeer interessante wedstrijd met veel keer 40 gelijk standen, maar uiteindelijk toch winst naar Pieter en Dennis. Gefeliciteerd mannen!

Op baan 3 in GD7 hebben Marco en Saskia strijd geboden aan de clubgenoten Sander en Cyntia. Het was een boeiende wedstrijd met veel mooie punten. Winst met 6-4 en 6-2 naar Marco en Cynthia. Gefeliciteerd!

Op baan 5 in categorie DD6 Danuta en Marie hebben gestreden tegen fanatiekelingen Ellen en Valesca. Het waren korte pittige rally’s! Beide teams hard gestreden. Uiteindelijk ging de winst met 6-2 en 6-3 naar Ellen en Valesca!

Op baan 2 in categorie HE6 Shai-lin heeft gespeeld tegen Bas. Alweer 3 sets voor Shai-Lin, maar deze keer wel met een winst naar huis. Zijn dieseltje draait nog!) Beide mannen hebben een mooi tennis laten zien. Uitslag 6-2,4-6 en 6-3 voor Shai-Lin

Op baan 4 in categorie HE7 heeft Vitali gespeeld tegen Michael. Michael heeft vroeger in categorie 6 gespeeld, maar door een blessure is hij de hele tijd uit de running geweest. Zijn slagen, service etc. waren heel goed verzorgd. Helaas miste hij wat ritme in deze wedstrijd. In 2e set heeft hij zich herpakt en toch nog een mooie strijd geboden aan ons fanatieke clublid Vitali. Winst met 6-0 en 6-2 naar Vitali.

Op baan 7 in categorie DD6 Jelline en Shirley hebben gestreden tegen nog een fanatiek paar Anna en Tatsiana. De Energie spatte er vanaf bij deze dames. Mooie services! Helaas moest de wedstrijd tijdens de eerste set bij stand 4-0 afgebroken worden ivm een blessure bij het team van Shirley en Jeline. Winst ging naar de dames in het paars Tatsiana en Anna. Wij zien jullie zaterdag weer! Shirley heel veel beterschap!

Op baan 6 in categorie HD7 Ronald en Erik hebben gespeeld tegen Bjorn en Ramon. Dit was een hele spannende wedstrijd met veel bekijks! De 4 heren hebben zich volledig uitgeleefd! Bloed, zweet en tranen!! Erik en Ronald waren in top vorm en hebben het Björn en Ramon knap lastig gemaakt! We hopen meer van dit soort partijen te mogen zien! Gefeliciteerd Ronald en Erik! Jullie hadden duidelijk de overhand! Uitslag 6-0 en 6-2 voor Ronald en Erik

Op het terras zagen we 2 oude mannetjes Robert en Ali onder een lekker warm dekentje zitten onder het genot van een drankje , het terras was goed gevuld en er hing een gemoedelijke , gezellige sfeer.

Op naar dag 3 van het OATK!

Video link dag 2 TennisDirect Open Almeerse Tennis Kampioenschappen 2022: