OATK 2022 Dag1

In Nieuws, OATK 2022

Het is zover OATK 2022 is van start gegaan! Helaas begin het toernooi met wat regen. Om 17:40 zag het er nog best somber uit. Om 17:45 kwamen de eerste deelnemers met veel enthousiasme binnen. We moesten ze nog even wachten vanwege plassen op de tennisbanen, maar in die tussentijd kon iedereen zich vermaken met een heerlijke mocktail of kop koffie en had iedereen de tijd om even de leuke Ibiza versiering te bekijken .
Na 30 min wachten vroeg iemand van de deelnemers of ze al de baan op mochten, want volgens hen zagen de banen er wel goed uit. De Wedstrijdleiding ging het controleren en het was idd wel mogelijk om te beginnen.

Op baan 2 :
Jaro en Luka mochten het gaan opnemen tegen Pieter en Dennis. De Mannen waren zeker aan elkaar gewaagd. Na een spannende pot ging de winst uiteindelijk met 6-4 en 7-5 naar Pieter en Stevens. Goed gedaan mannen!

Op baan 2: in DE6 twee mooie dames: Lotte en Jeline mochten uitvechten wie van hun de beste is. Na een zeer spannende en leuke pot ging Lotte met 7-6,6-4 met de winst naar huis. Gefeliciteerd Lotte!

Op baan 4: Jesper samen met Siep namen het op tegen Thijs en Salim. Alweer een zeer leukewedstrijd! De beslissing viel pas in super tiebreak. Salim en Thijs gingen met de winst 2-6, 7-5 en 5-10 ervandoor. Goed gespeeld!

Op baan 5 :
Jan en Danuta spelen daar tegen Mark en Sylvia in GD7. In de 2e set hebben Jan en Danuta het zeer spannend gemaakt. Uiteindelijk toch winst met 6-3, 7-6 naar Jan en Danuta.

Eerste mocktails gingen over de toonbank! Daarbij was de virgin mojito favoriet! Na een verhitte wedstrijd, een verfrissende aanrader!!

In HE6 ons nieuw lid Shai-Lin heeft gespeeld tegen Robin Telle. Wat een leuke pot was dat. Ze hebben het elkaar heel lastig gemaakt. Uiteindelijk nipt overwinning voor Robin met 6-1,2-6 en 6-4. Gefeliciteerd!

Op baan 2 : in HE7 ging de confrontatie tussen Lars en Francesco. Winst met 6-2,6-4 naar Lars. Goed gedaan Lars!

Op baan 3 : Mark met Sylvia mochten het weer gaan proberen nu in GD8 tegen Rita en Paul. Deze keer is het hun wel gelukt, met 6-3,6-2 waren ze iets te sterk voor Rita en Paul. Proficiat!

Op baan 4 :Oké
Op baan 4 speelden Joran tegen Niels uitkomend in de heren enkel 8.
Niels die al wat meer ervaring had pakte al snel de punten, maar werd meerdere keren verast door het spel van Joran. Die de toeschouwers zo toch wat leuke puntjes liet zien. Joran Die nog niet zoveel wedstrijd ervaring heeft ziet dit toernooi als een mooie oefening en hoopt volgens seizoen competitie te gaan spelen.
Ergens kwam er tijdens deze wedstrijd een bal uit de lucht vallen , tegen het oor van een toeschouwer . Waar deze bal vandaan kwam en hoe weten we nog steeds niet;-)
Niels ging er deze wedstrijd met de winst vandoor.

In categorie HE5 ons clubkampioen en bekerhouder Arnold Vos mocht het opnemen tegen Shaun Glover. Het was zeker een leuke pot om naar te kijken. Uiteindelijk winst met 6-4 en 6-2 naar Shaun Glover. Goed gespeeld!

Op baan 6 :
Vitali en Jan tegen Bjorn en Ramon in categorie HD7…Bjorn met zijn service had tennisracket uit Ramons handen geslagen, knap gedaan)) Nipt overwinning in super tiebreak naar Bjorn en Ramon 6-7,6-3 en 10-6.

Op baan 7 :
in categorie HE7 heeft Ali tegen Salim gestreden. Ze hebben samen een leuke wedstrijd gespeeld. In de tweede set ging het er zeer spannend aan toe. Winst ging met 6-0, 7-6 naar Ali. Goed gedaan!!

Op baan 8: in HD7 Shai-Lin en Roberto hebben gespeeld tegen Michael en Filip. Winst met 6-1,6-0 naar Roberto en Shai.

Dat waren alle wedstrijden van vandaag. Onder genot van een drankje\mocktail en een lekkere bittergarnituur gingen deelnemers nog lang napraten over het verloop van hun wedstrijden.
Het was vandaag zeer geslaagde eerste dag van OATK2022 met veel mooie en spannende wedstrijden. Op naar de volgende dag!

Video link van de eerste speldag: