Dagjournaal dag 1 zaterdag 26 aug

Dagjournaal dag 1 zaterdag 26 aug.

Deelnemers, vrijwilligers en toeschouwers,
We zijn begonnen. Ja nu echt met het altijd reuzegezellige toernooi Rosita’s Open 35+.
Voorbereidingen zijn natuurlijk al weken uitgevoerd. Donderdagavond de eerste zichtbare voorbereidingen: het vullen van de goed gevulde goodie bags voor al onze 171 deelnemers en het versieren van het park in thema Amsterdam.
Rosita's Open foto
maar wat die goodiebagds betreft.. wat zien we daar kleine tasjes?! Tja die leverancier moet toch zo langzamerhand na al die jaren wel weten dat de tasjes altijd groot moeten zijn bij het 35+ toernooi bij Waterwijk.
Helaas te kleine tasjes geleverd en dus moesten we vandaag een klein tasje en apart en Thee glas dubbelwandig en een Fuzetea glas en een waterflesje.
Ben en Tuan waren al zo blij met al die spullen. Hun opmerking: “Nou dank je wel, hier kwamen we voor. Tot ziens.”
Ze werden later verslagen door superduo Frank en Bas van de Gouwen.

Kalverstraat en de PC Hooftstraat

Maar eerst werd al het spits om 11 uur afgebeten door m’n maatjes in de organisatie Jan en Danuta. Het was overigens iets voor elfen. Ik weet dat nog, omdat klokslag 11 Johnny Jordaan uit de speakers schalde met “Geef mij maar Amsterdam.”. Ja ook de play list is in thema. Martin dank.
Jan en Danuta wonnen op de PC Hooftstraat (baan 2) van de zeer enthiousiaste jeffrey de Mulder en Brennie Volger (eigenlijk Brenda, maar voor intimi Brenie, zie ook haar Whatsapp).
Rosita's Open foto
In Kalverstraat moest Pelle Kil op zoek naar een drogist. Hij had helaas veel last van zijn buik. Yannick Lunshof won ondanks zijn wilde avond er voor.
Want Yannick was het nou zaterdag of zondag. Gisterenavond in Zandvoort met al die graitis drankjes had er aardig ingehakt he. Maar inmiddels weet je dat het morgen zondag is he :-).
Na die wedstrijd verscheen de 1e partij in de hoogste Heren Enkel categorie. Edwin Ros tegen Ramen Dalmulder. Afgebroken in 2e set, wordt later deze week afgespeeld.

De Zeedijk

Dit jaar is overigens nieuw dat de deelnemers zich aan moeten melden bij de Zeedijk. Het voormalige (oneerbiedig genoemd) wedstrijdhok is nu de Zeedijk, compleet met rode gordijntjes, rood tafellaken en een rood lampje.
Rosita's Open foto
Debutant Bassam Shoukri schrok daar zo van dat hij zijn dubbelwandige theeglas liet vallen. De scherven brachten hem geluk : winst tegen Ramon Fincken.

Oudste deelnemer bij Waterwijk onderonsje in de HD8

81 jaar is hij en still going strong…. Petje af voor Henk Beugelaar.
Vandaag winst voor hem en maatje Martin Wijnberg tegen de rasamsterdammers Ronald Lever en Cokklie Paulus, die ook weer meegedacht had en amsterdamse foto’s meegenomen had. O.a. een foto uit de jaren 90 bij een brand in de Lineusstraat (Cok zat toen op de tram). Dank je.

De leeuwen met zonnebrillen

Tja prachtig weer nog steeds rond half 2. Rosita's Open foto
Ook de leeuwen van Waterwijk (Peter en Gerie) traden aan met zonnebrillen tegen Ida Leichtenberg (ook al jaren lid bij ons, maar nu debutant) en de maker van de prachtige straatnaambordjes; één van de handige harry’s van onze vereniging; Rob Meijer.
Maar de zon maakte helaas plaats voor een forse regenbui, waardoor ze de oudezijdsachterburgwal moesten verlaten.

Handige Harry’s

Ik noemde ze al even : de handig harry’s … Wederom mijn dank naar onze vrijwilligers van onze club, waaronder die handige harry’s, die ons park en de banen verzorgen.
Dank jullie wel weer.

Schuilen op het Leidseplein

Na ook wat medewerking van de deelnemers in de inzet om de banen wat sneller droog te krijgen, gingen we weer van start op baan 8 en baan 7.
Maar na een kwartiertje weer een hele forse bui.
Rosita's Open foto
Schuilen op het Leidseplein voor de regen onder de afdakjes.
En helaas hebben we daarna alles verschoven en hergepland.

Beterschap en sterkte

Helaas 2 afmelders met medische redenen… Ik wil Rob Gerritsen spoedig herstel wensen en Wilco Overeem een spoedig herstel.
Wilco zou met Jeroen Muijssons spelen, maar gelukkig een vervanger gevonden.
Maar deze Jeroen kwam met Amsterdamse sokken het park op. geweldig. hij zou daarmee ook de baan op gaan, maar helaas, zo ver kwam het niet vanwege de regen.
Morgenvroeg 9 uur dan maar. ja dan beginnen we al weer met wat inhaalwedstrijden en af te ronden wedstrijden.

3e set

Spannend was de partij in de HE7 tussen Edwin de Bie en Evert Jan niet uit (het geliefde) maar achternaam “van Apeldoorn”, die nog een behoorlijke smak op het gravel maakte.
Kunt u overigens uit de laatste zin opmaken wat de geboorteplaats is van uw verslaggever? nee toch…
Zij zaten in de 3e set: 1-1. Maar ook deze pot wordt morgen afgespeeld.
Deelnemers, nog even onder de aandacht… de 3e set bij dubbels is een super tiebreak en bij enkels gewoon een 3e set, eigenlijk zoals het bij de KNLTB gebruikelijk is.

Volle zondag

Morgen 27 wedstrijden, dus niet alleen in Zandvoort, maar ook in Almere moet het droog blijven. Please….

Maaltijden

Hou jij er wel of hou je er niet van of ken je het niet?
Het Amsterdamse broodje Halfom (fors belegd met lever en pekelvlees). Nou ze gingen hard vandaag. Ook zijn er broodjes bal met Saté saus, broodjes gezond en harde broodjes tonijnsalade.
Vanaf maandag elke avond lekker eten he…. zie onze menukaart. Maandag en dinsdag eerst lekker Mexicaans van Rosita’s.
En voor woensdag en donderdag willen we jullie vragen in te schrijven op lijsten, die in de wedstrijdkamer komen te liggen. Dit i.v.m. het vooraf bestellen van de maaltijden.

Menukaart Rosita's Open 35+