Dagjournaal dag 7 vrijdag 3 sept. 2021

In Nieuws, RositaOpen2021, Toernooien

Dagjournaal Dag 7 Vrijdag 3 sept. 2021

Oh eerst even voor de lezers van zondagochtend:
Breaking news: Morgen een speciale gast bij de prijsuitreiking!!
Dan nu echt het dagjournaal, die toch wel een groot aantal trouwe lezers kent.
Tim Mesters is er één van. “Zo heb ik toch wel dagjournaal waardig gespeeld he?” voeg hij vandaag. Tim is meestal van de lange sets in de HE6 met bijna altijd een tiebreak er in. Vandaag in de slotpartij laat de 1e set een tiebreak. Wel winst voor Tim tegen René Selier.

Na gisteren heerlijks Grieks buffet van Pallas Athene uit Almere (tussen de Vaarten), stond er vanavond een surinaamse foodtruck. Goh wat hebebn we ook vanavond weer heerlijk gegeten. We kregen veel complimenten over het eten deze week.
Maar uw verslaggever heeft vernomen, dat de organisatie het heel belangrijk vindt dat deelnemers en toeschouwers tijdens het toernooi lekker kunnen eten.
En dat eten is soms voor en soms na het tennissen. Oh ja over tennissen gesproken…

Op baan 4 zou de beslissing vallen in de HD7 poule. Wim dacht : ja wij zijn de “Favorieten” genoemd, dus moeten we dat wel waarmaken.
1e set snel voorbij , maar 2e set zaten Hans en Henk er lekker in. Toch winst voor Wim en Ludovics.
“Mazzelaars” grapte Hans bij het feliciteren.
In de GD7 al een kwartfinale. “Kom op Ouwe” riep Ciska naar haar maatje Patrick. Patrick kan zich nu op de HD storten, want winst voor Petra en Peter, die elk jaar weer ver komen.
“Hebben we zoveel publiek en dan toch verliezen”, aldus Christie na haar wedstrijd. Samen met Jos nederlaag tegen Jolanda en Jelline.
2 heeeeele lange partijen, waaronder 2 heeel lange mannen. Peter Eek en Mark Barhorst hebben hun vastheid volop kunnen oefenen in een lekker lange HE8-partij.
Het ging zo gelijk op , dat ook zelfs de 3e set leidde tot een tiebreak. 7-6 voor Mark.

Die andere lange partij was de heerlijke DD6 partij tussen Anna en Tatsiana en Kim en Ilona. 3 uur op de baan!!! dus een dubbel, waarbij niet een normale 3e set gespeeld wordt maar een super tiebreak en dan toch 3 uur.
2 puntjes maken uiteindelijk het verschil. 10-8 winst voor Ilona en Kim. Wel een benoeming van het mooiste kapsel : Tatsiana met haar invlechtingen.
Om 18:00 uur 2 HE5 partijen op de banen 1 en 2. De winnaars waren de geplaatste heren. Roj was niet tevreden tegen Patrick. Patrick poulewinnaar.
En op baan1 gaat ook Mitchell door na winst op Aigars. Toch spelen ze beiden morgen een halve finale. Mitchell tegen Edwin Ros en Aigars zit er nog in in de HE6.

Pechvogel van de avond was Annemiek (of is/was het nou Sylvia?). Ze raakte ongelukkig met een zwaai van eigen racket haar eigen hoofd. Die verscheen meteen een beste bult op haar voorhoofd.

Wie is nou eigenlijk stampertje? Bepaalde koriander mannen hadden het na hun wedstrijd bij het biertje over stampertje en ze lagen helemaal dubbel. Maar richting verslaggever lieten ze niets los over wie dat nou is.
Andere Koriandermannen zijn de 2 lefties Wally en ploegendienst draaiende Tom. Winst voor hun tegen Arie en Ruud van TV Huizen.
Lomroh is de balletdanseres van dit toernooi. Bijna bij elke foto staat ze balancerend op 1 been. Chloe Yin en Daniëlle van Heusden speelden pas hun 1e wedstrijd van dit toernooi, maar wonnen wel van Lomoh en Manuela.
Patricia Lubbers wilde revanche, sprake ze voor de wedstrijd. Vorig jaar in de DD7 de finale verloren van Siane en Ellen. Nu met een ander maatje (Miranda) in de DD6. Weer een DD in super tiebreak, toch winst voor Diane en Ellen.

2 dames die het in de GD6 erg goed deden waren Saskia Lim en Esther Roemer. Esther is denk ik één van de meeste atletische dames van diot toernooi.
Saskia kreeg na afloop complimenten van de tegenstander Jeroen, hoe goed ze al die volleys “weglegde”. Saskia en Peter naar poulewinst.
En zij treffen in de finale Jaro en Helen, die Sascha en kerverse pensionaris Eddy Bruinsma versloegen. Eddy: vanochtend voor het eerst geen klap op die wekkerradio nodig!
Kai liet zijn dat hij in de HE6 ook zijn mannetje kan staan. Stephan paste taktiek, wat goed uitpakte, maar net niet goed genoeg.

Peter en Peter ook weer in actie vanavond. Nipte winst (3e set : 10-8) tegen onze waterwijkers Mike en Vitali.
2 maal HD5 vanavond. Jeroen merkte hoe onvoorspelbaar Ron Hillenaar is. De wedstrijdleiding vindt het nog steeds heerlijk om te zien hoe veel beter Ron is geworden in vergelijking met pak’m beet 4 jaar geleden. Weer een goed toernooi gedraaid met een ander lange man: Richard Schuil.

En Wouter en Jan Willem hadden een sterk optreden tegen Alwin en Homme Ja. Toch net winst voor laatstgenoemden.
De waterwijk dames Marga en Yolanda hebben deze avond op baan 5 heerlijk gespeeld. Wel waren Laetitia en Jacqueline net effe te sterk.
De Eemnes boys Frenk en Gert-Jan verloren nipt van Felix en Bas.
En tenslotte nog de Leisbergjes. Elk jaar spelen ze beter. Nu tegen Marie José en Theo, die hun 1e wedstrijd zo geweldig hadden gespeeld. Dit keer haalden ze dat niveau niet, maar ze wonnen wel, nipt in 3e set supertiebreak.