Dagjournaal dag 7 vrijdag 1 sept.

In Nieuws, RositaOpen2023

Dagjournaal dag 7 vrijdag 1 sept.

Deels laatste poulewedstrijden

Vanavond vallen in de categorieën met meerdere poules deels de beslissingen. Wie 1e, wie 2e, wie gaat verder?
En in de DD6 al later op de avond de eerste kwartfinales.

Koffie, koffie tijd

Okay het bestaat geloof ik niet meer, maar 9:30 uur is wel koffie tijd toch? Rond die tijd geldt dat ook voor de handige harry’s, die ook deze ochtend weer druk waren op het park en met de banen.
In ieder geval startte toen dag 6. Een inhaalwedstrijd van de regendag zaterdag werd vanochtend gespeeld. Winst voor Fanny Heijnen tegen Yvonne Dorkhom in de DE8. Yvonne heeft de uitslag door geappt.

Oma en opa als toeschouwers

Nathalie Aukema had haar oma en opa meegenomen als toeschouwers in haar DD6 partij met Nienke Woortmeijer tegen Esther en Anna. Echt een leuke partij met goed tennis. 2e set nog iets spannender. Winst voor Anna en Esther. Maar Nathalie en Nienke ook door (als 2e) en vanavond nog een kwartfinale.
In een andere DD6 was geen oma als toeschouwer, maar een hele jonge oma als speelster, he Yvonne. Anne en Chloe waren te sterk voor TV-Huizen-leden Marina Kuus en Yvonne Ax .

Geen 2 onderdelen meer

Op baan 1 zagen we na 2 uur en 4 minuten een opgave van een speler, waarvan ik begrepen heb, dat hij redelijk wat in de organisatie doet. Zondag voorweekend 2 wedstrijden op 1 dag, waarbij hij een blessure opliep in de 2e partij.
Die speelde vanavond weer op. Uw verslaggever heeft gepleit voor uitbreiding van het toernooireglement. Volgend jaar erbij: “Toernooileider mag zich maximaal voor één onderdeel inschrijven.”. Note: ach en wellicht is dat ook beter voor de verslaggever, zodat die dagjournaals iets meer op tijd zijn afgerond.

Blessure Ad nog niet hersteld

Rosita's Open foto
Nog een andere blessure bleek nog niet te zijn hersteld.
Ad Verrips liep begin deze week een schouderblessure op. Vandaag moest hij toch echt die 2e pot in de HD7 spelen.
Met Edward tegen Jan en Vitali. Nee dat ging toch nog niet. Winst voor Vitali en Jan.

HE5 blijven mooie potjes tennis

Vanavond Alexander Seckel tegen Arnold Vos en in poule B: Michiel Jelgersma Swilders tegen Dave de Wilde. Beide eerstgenoemden hebben gewonnen.

Zenuwachtige Niels voor wat betreft uitslag in spannende poule D in HD7

De HD7 poule D was zo spannend. Albert en Akko hadden na 2 overwinning de beste papieren. Niels en Niels konden na te zijn uitgespeeld nog 1e, 2e of 3e worden.
Jaap en Jeroen tegen Akko en Albert. Niels van Ree had bardienst en moest telkens tussendoor even kijken. Eén uitslag zou leiden tot poulewinst voor Nielson2; namelijk een 2-sets winst voor Jeroen en Jaap. Alle 3 de koppels 2 overwinningen. Niels&Niels 1e, Jeroen&Jaap 2e en Akko&Albert 3e.

Kwartfinales

Peter Komproe verloor na wat winstpartijen zijn 1e potje in de HE7 van Nabil Dorkhom. Nabil door.
2 kwartfinale in de DD6 gingen niet door. Aan 1 wedstrijd hing volgens uw verslaggever het enige foutje in de planning van deze week. Na de eerdere wedstrijden in de DD6 kwam 1 koppel als 2e van hn poule op een kwartfinale uit van vanavond 21:00. Maar die dames waren vanavond verhinderd. Annemien en Nelleke kwamen daardoor naar Waterwijk, terwijl die wedtsrijd niet gespeeld kon worden. Kon nu achteraf sowieso niet, vanwege de reden. Maar toch excuses naar deze dames.

2 maal Anita

In de DE7 vroeg op de avond weer een winstpartij voor Anita (te sterk voor Yuchang), maar effe later op de avond een af te ronden inhaalwedstrijd van zaterdag welke resulteerde in verlies… Esther Wouters was te sterk.

Plensbuien vanaf 9 uur

En toen begon het rond half 9 te regenen.
Op baan 1 zag ik verzopen muisjes en duyfjes spelen. Zij konden even later hun partij vervolgen en afronden op baan 8. Winst voor Danuut en Marjolein tegen de dappere Daniëlle en Odulpha.
Rosita's Open foto
Op baan 3 gingen Jaro en Atiq maar door en door. Ze moesten de toernooileiding beloven bij ook maar 1 klein glijpartijtje te stoppen.
Partij kon toch worden afgerond. Atiq heeft gestreden in de 6, maar Jaro en eerder op de avond Andreas Jevtic waren echt een maatje te groot.
Op baan 7 zijn later Karin, Silvia en Anthalie en Nienke nog wel gestart, maar die moest uiteindelijk net als een paar andere partijen doorgepland worden.
Rosita's Open foto
Om 9:25 heeft de wedstrijdleiding de rest van de avond er uit gegooid en deels hergepland.