Dagjournaal dag 8 zaterdag 2 sept. 2023

In RositaOpen2023

Dagjournaal dag 8 zaterdag 2 sept.

Inhaalwedstrijden, halve finale en kruisfinales

Rosita's Open foto
Vandaag 39 wedstrijden op het programma. Maar met onze 8 gravelbanen, prima te behappen.
Maar een vroege start. George, Hans & Ronald Lever waren al vroeg aan de slag om de banen weer te prepareren. De vele regen van gisterenavond en vannacht maakten een goede borstelbeurt noodzakelijk.
Rosita's Open foto
De wedstrijdleiding achtte het verstandig gezien het vroege tijdstip het ontbijt maar op de club te nuttigen.
De eerste wedstrijden betrof enkele inhaalwedstrijden van gisterenavond. Verder poulewedstrijden, halve finales en kruisfinales. Dit jaar ook voor het eerst meer kruisfinales, met name in de onderdelen met 2 poules.
Hier alle uitslagen.

Even Apeldoorn bellen

Rosita's Open foto
Eerste inhaalwedstrijd Roland Pereboom tegen Evert Jan van Apeldoorn in de HE7. Evert Jan moest om 12 uur beginnen. Wat gebeurt er … het wordt een hele spannende en lang durende pot, die tot na 12-en duurde: 6-4 / 6-7 / 7-6.
Evert Jan van Apeldoorn moest zijn werkgever bellen: ik kom iets te laat.
En de organisatie moest Even Apeldoorn bellen, want Evert Jan morgen nog in 2 halve finales (HE7 en HD7), dus mogelijk 4 wedstrijden voor hem morgen.

Zwarte Mien aanwezig?

Willem de Volger won zijn HE8 halve finale van Ramon op de Willem de Zwijgerlaan (oh nee die hadden we niet he) en vroeg na afloop bij ons hokkie aan de Zeedijk: “Is Zwarte Mien aanwezig?”. Willem de Genieter kan ik ‘m beter noemen. Hij heeft het ook zo naar z’n zin hier in het debuutjaar Rosita’s Open.

Fotomodel?

Rosita's Open foto
Erik wilde ook graag een keer met zijn porum (da’s Amsterdams toch) in de krant (dagjournaal) en toonde zijn coole blik in een pose als een fotomodel bij het net. Tijdens de wedstrijd een uniek moment die misschien wel het voorsignaal was voor de afloop. Schitterende scherpe crossbal van Danuta, werd niet gehaald door Marjolein, maar wel raakte ze precies het blikje Coca Cola van Danuta die daardoor van het bankje viel.
Het waterwijk onderonsje in de GD7 halve finale werd door Marjolein en Erik gewonnen van Jan & Danuta.

Slaghok met de slagmuur van Joost

Joost van Kempen heeft de afgelopen tijd de muren van ons slaghok opgefleurd met prachtige schilderingen. Dat slaghok werd redelijk vaak gebruikt. Vandaag ook weer Remon en later ook door Annemieke.
Annemieke had er wellicht profijt van in de GD7. Winst van haar met Hans Kiezenbrink tegen Noëlla en Don in de 2e plaatsen-finaleronde. Hans won later in de GD8 met zijn Ingrid ook nog die halve finale van Fanny en Arjen Heijnen. Voor Fanny al haar 2e potje. Ze moest wel toegeven dat dat toch wel zwaar was hoor. Daarvoor had ze de belangrijke DE8 gewonnen van Mariska Komproe. In die ene DE8 poule zou dat wel eens de finale wedstrijd geweest kunnen zijn, beslissend voor de winst in die categorie.

Joke uit Elburg

Voor deelneemster Joke Petersen betekent 10 uur spelen voor 9 uur vertrek van huis. Joke komt uit Elburg. Winst voor haar en maatje Silvia Oostveen in de DD8 tegen Yuchang en Catherine.
In die andere DD8 halve finale ging de winst naar de dames die elke wedstrijd met een zelfde leuke tenue ten strijde gaan: Elsbeth en Petra versloegen Jellinda en Laura.

Voorzitsters van de buurtjes tegenover elkaar in de DD

Rosita's Open foto
Michele van den Assem is de voorzitter van onze buurvereniging Koriander. Karin Timmerman is de voorzitter van Waterwijk. Zij stonden met hun maatjes Cyntia en Wil in een leuke dames dubbel tegenover elkaar op de Prinsengracht. Winst voor Cynthia en Michele.

Heren Enkel kende krakers

Heerlijke partijen in de kruisfinales Heren Enkel. In de HE5 won Michiel verdiend van Arnold Vos, die deels ook tegen zichzelf speelde. In die andere kruisfinale won Richard Beumer als nr. 2 van Poule A van de winnaar van poule B David Pel. Dus de finale wordt toch een replay van Richard tegen Michiel.
Rosita's Open foto
HE6 kende op baan 5 een heerlijke halve finale. Onze Oostenrijkse vriend Andreas won in 3 sets tegen gravelliefhebber Tjerk Moraal. Sjors is elk jaar weer kandidaat voor een HE6 finale. En zo ook nu weer: halve finale tegen de altijd rustige vriendelijk Rene Selier. Maar ondanks een korte nacht door een gezellige avond de vrijdagavond er voor, haalde Rafa toch weer de finale.

Morgen finaledag en slotstuk met mysterie guest

Dag 8 zit er op. Vanavond nog een voorbereiding voor sommigen voor morgen. Zo weet ik uit betrouwbare bron, dat er nog wat songteksten moeten worden afgerond en dat er nog wat vrouwenkleiding gepast moet worden. Hmmm… waar gaat dat toe leiden. En onze hoofdsponsor Rosita’s heeft een mystery guest geregeld. Muziek na de prijsuitreiking. en benieuwd voor morgen.