Dagjournaal dag 6 donderdag 31 aug.

In RositaOpen2023

Dagjournaal dag 6 donderdag 31 aug.

verkeersinformatie over de Hoge Ring

Deze week zijn ze met wegwerkzaamheden op de hoge ring (ringweg Almere) begonnen en onze organisatoren en deelnemers hebben daar last van.
Dus voor de 1e wedstrijden van 17:00 was het niemand kwalijk te nemen, dat sommigen voor de tenniswedstrijd al strijd hadden met de tijd.
Maar goed boven ons straalde een blauwe lucht. Alles gaat op schema, dus ons maken ze de pis niet lauw.
Eén van de deelnemers meldde zich voor zijn 1e wedstrijd en vroeg aan één van de dames waar de zeedijk is.
Hier rechtdoor, dan bij de 3e tafel links. “Werk je daar?”. “Zal ik dan daar maar betalen?”. Nou dat laatste hoefde niet, want deelnemersgeld was al afgeschreven.
Dit overigens allemaal met een dikke knipoog hoor….

GD6 sterke poule

De GD6 is dit jaar weer sterk bezet. Een nieuw koppel is Bertrik Gotink en Esther Roemer. Maar Jeroen en Chloe aan de andere kant zijn ook sterk in de mix.. Chloe staat zoeel op de baan. Ze wordt sterker en setrker en beter en beter.
3e set supertiebreak ging in deze wedtsrijd naar Esther en Bertrik.

Giovanni

Arnold Vos , al zo’n 38 jaar lid bij ons cluppie Waterwijk, heeft een nieuw lid Giovanni Markes zo ver gekregen te dubbelen.
Rosita's Open foto
Gio heeft een jaartje of 15 niet meer getennist en heeft het nu weer opgepakt. Sterk duo in de HD6.
Aan de Andere kant Edwin en Ludovic. Ludovics zat af en toe met z’n service te klooien, waarbij hij dan te veel in één duikt en zich klein maakt ipv van groot en lang.
Leuke pot tennis. Uw verslaggever gokt dat beide koppels wel eens in de finale kunnen komen. Ze zitten wel in 1 poule, maar door kruisfinales is van alles mogelijk.
Winst voor Anold en Gio.Rosita's Open foto

Amsterdams of Volendams?

Rosita's Open foto
Erik vd Leij had bardienst en net als Marjolein een dag eerder had hij zich in oud-amsterdamse kleding gehezen.
Echter hoorde ik op een gegeven moment iemand een broodje Haring met uitjes en zuur bestellen. hmmm, was zijn uitstraling dan wellicht meer Volendams dan Amsterdams. Aan de uitspraken van Erik kan het niet geleden hebben, dat is echt Amsterdams, zeker weten.

What’s in the name WIN

Vandaag de 1e HD5 wedstrijd. Tja je zult maar tegen Edwin en Alwin moeten. 2 keer WIN in de naam, dan heb je als tegenstanders al een psychologische achterstand.
Die tegenstanders waren een laatst geformeerd koppel. De onfortuinlijke Dennis heeft geblesseerd zijn plekkie naast Sjors in de HD5 afgestaan aan Lars Bieshaar.
Lars, dank je voor het invallen. Winst ging wel naar Alwin en Edwin.

Dropjes Noëlla

Noëlla was eerder deze week bijna ziek geworden van de goodie bag. Hoe zo dan, daar zit toch niets ongezonds in? Nee maar dat dropzakje van Smikky was zo lekker, dat het in 1 keer leeg moest.
Samen met Don verloor Noëlla in 3 sets van Danuta en Jan.

Voetfout wegdrinken met een Texelse Schuumkoppe

“Voetfout” riep één van de tegenstanders van Cokkie Paulus en Ronald Lever. Was het Ronald of John? Maar mannen we zitten hier niet op Wimbledon he.
Rosita's Open foto
Ach na afloop kon er om gelachen worden en werd het weg gedronken met een Texelse Schuumkoppe. Wel winst voor John Blom en Ronald van Velzen.

Gyros van Pallas Athene

Rosita's Open foto
De maaltijd van deze avond was de Gyros van Pallas Athene Tussen de Vaarten. We hebben er zelf (of beter gezegd Mary Kors heeft er zelf) salade bij gemaakt en patat bij gebakken.
Mary stond te buffelen in de keuken. Erik wilde wel helpen, maar “Ga a.u.b. uit mijn aura”, dat werkte toch beter. Maar Mary dank je wel.
Jan en Danuta hadden ook vrienden uitgenodigd en zij smulden ook van het Gyros gerecht.

Geen worteltjes maar komend weekend een zweepje voor Erik

Stefan Keijer had één van de mooiste tenue’s van de avond. Afgestemd met Evelien traden ze aan tegen Erik & Marjoelin. “L…L” (3 letters) riep Evelien, nadat ze een onderhandse service ontving van Erik.
Evelien is van plan om zondag een zweepje mee te nemen voor deze lullige tegenstander.
PS. We vroegen ons af waar de worteltjes zijn gebleven.

En verder nog ….

– Francisca heeft een abonnement op het Damrak. weer baan 7.
– een dikke knuffel voor Yolanda van Koert, die geëmotioneerd de baan af kwam. Wedstrijdleiding gaat aandacht besteden aan de onderliggende oorzaak.
– ATC dames vonden de witte wijn hier bij Waterwijk lekkerder dan bij ATC
– Nog steeds elke avond Amsterdamse muziek op het leidseplein, zo ook bijv. het lied van Ome Jan van Willeke Alberti: “we gingen op vakantie van het geld van ome Jan”. Nou, Yolanda wist te melden dat zij geen Ome Jan heeft.