Dagjournaal dag 1 zaterdag 27 aug

In RositaOpen2022

Deelnemers, vrijwilligers en toeschouwers,
We zijn begonnen. Ja nu echt met het altijd reuzegezellige toernooi Rosita’s Open 35+.
Voorbereidingen zijn natuurlijk al weken uitgevoerd. Donderdagavond de eerste zichtbare voorbereidingen: het vullen van de goed gevulde goodie bags voor al onze 186 deelnemers en het versieren met o.a. foto’s van de iets oudere deelnemers en leden van Waterwijk uit de jaren 70.
Rosita's Open foto
Vrijdagavond de prijzentafel voor de loterij en vanochtend de rest, waaronder de koffie perparaten voor onze speciale jaren 70 koffie.
Rosita's Open foto

Het spits werd deze ochtend afgebeten door onze voorzitster Karin met Caroline.
Ria en Astrid waren te sterk. De bananen geschonken door Lidl, die Karin net daarvoor had opgehaald, gaven toch niet dat extra’s om te winnen.

Tja jaren 70. Dat heeft al heel wat verhalen doen loskomen.

De Dublinners

Wie kent ze niet?
Nou ik niet, maar ben ook iets jonger dan de in de jaren 70 rond de 18 jaar zijnde Wil en Ronald Lever, toen groot fan van de Dublinners.
En af en toen met vrienden een akkooordje mee tokkelen op de gitaar.
Rosita's Open foto
Maatje Rob Meijer, zat toen (in de seventies) op zee, zie ook zijn foto op het terras of in de kantine.
Rosita's Open foto
Maar niet iedereen wil de foto’s delen…

“Persoonsverheerlijking”

Dat is een woord dat je niet zo vaak hoort.
Dat is het argument, dat Richard Ligten gebruikt om juist ook zijn geweldige jaren 70 foto niet te delen. Richard dat is het echt(!) niet, zie ook al die andere foto’s met langhaar enzo. Is gewoon leuk!

De pet uit de goodie bag

Getennist hebben deze mannen ook, allen in de HD8. Winst voor Richard met maatje Martin tegen Fons en Cokkie, die zelfs toeschouwers uit Limburg mee hadden genomen.
Fons probeerde meteen de pet van Coca Cola uit de goodie bag uit. Past die wel of past die niet. Ging net he Fons :-).
Ronald en Rob verloren van Morne en Arie. Laatst genoemde van de boot fietsend met Marina van de Marina Haven (what’s in the name) naar Waterwijk, maar ietwat verdwaald onderweg. Dus ook ietwat te laat.
Ook te laat was Arnold Vos , wiens Pa en Ma ook een prachtige foto hebben aangeleverd.
Arnold vandaag kansloos tegen 1 van de kanshebbers in de HE5: trouwe deelnemer Patrick Bander.
Patrick haalde nog herinneringen naar boven van vorige edities, ook van de toen nog Smikky Open, met die giga snoeppotten en de chocolade fontein, die zoveel indruk maakte op zijn zoontje.

Gratis en kosten

Gratis en voor niks zijn er maxicaanse chippies na afloop van elke wedtsrijd voor de deelnemers
Kosten zijn er voor deelnemers die er een bal overheen slaan. Bij Erik en Marco houden we 2 EURO in op hun prijzengeld.
Rosita's Open foto
Voor Marco Cranendonk was dat aanleiding om te zeggen, Haal het maar van mijn prijs af; de poedelprijs.
Ja mensen er wordt wat af geouwehoerd ; een woord wat je wel eens hoort, maar niet hoort te lezen in een journaal Bloem!, zeker niet als de Jaren 70 van peace het thema is. Oh ja sorry.
Andere kosten zitten in de netband van baan 3. Jeetje mannen van de HD8. Wie gaat dat betalen?
Onze vrijwilligers maar weer lief aankijken om dat maandagochtend te fixen.

Wil niet op baan 1

Anna en Sabine spelen niet veel enkels, maar dit toernooi hebben ze het aangedurft.
En terecht wat speelden ze beiden goed. baan 1 waardig, maar … de dames wilden niet op de foto (Anna zei dat ze vlg keer ander rokje aan doet) en niet op baan 1, terwijl ze die baan wel toegewezen kregen.
We willen niet op baan 1. En Sabine zei na afloop. We speelden misschien juist wel zo goed, omdat we op baan 6 speelden.
Dan maar een andere dames partij op baan 1 en wel een hele goede Dames Dubbel.
Gekscherend genoemd de “zusjes Koernakova”: Tatsiana en Anastasia tegen Yvonne en Marina. Spannend en wat ik zeg goed tennis. Toch winst voor 2 laatst genoemden. Compliment aan alle 4.

Verloren

Nee niet het tegengestelde van winnen, maar verloren in de zin van kwijt geraakt. Tennisracket op baan 7 blijven liggen en een schoen gevonden. Wie mist een schoen (Huh?).
Wedstrijdleiding weet waar dit ligt.
Edwin Ros roste zijn bespanning er uit. Hans Bertelsen, één van onze vele vrijwilligers, die de banen weer top hebben geprepareerd, is een manusje van alles en bepant ook en zorgt dat Edwin morgen weer zijn volgende partij kan spelen en wellicht weer winnen. Sherief werd vandaag verslagen.
Daarna een lekker drankje van de bardames ; vandaag Karin en Cow girl MJ.Rosita's Open foto

Debutanten op ons toernooi waren vandaag Ivan en Lieneke (van Koriander gezellige vrienden van MJ (is na een competitie wel eens nachtwerk geworden).
Zij verloren van Bram en Daniëlle in de GD7.
Atiq gaat knallen deze week, heeft ie me beloofd. Sander werd vandaag verslagen.
Rosita's Open foto
Ondertussen gaf Cokkie Jan Dorlijn de complimenten dat de bandana uit de jaren 70 hem goed staat.

Oh vanaf maandag elke avond lekker eten he…. zie onze menukaart. Maandag en dinsdag eerst lekker Mexicaans van Rosita’s.

Menukaart Rosita's Open 35+