Dagjournaal dag 2 zondag 28 aug

In RositaOpen2022

Een zonnige zondag. Toen uw verslaggever het park op kwam, zag ik mijn maatje al in het fantastisch jaren 70 kleding.
We lopen er af en toe officieel bij in mooie nieuwe polo’s van onze hoofdsponsor Rosita’s en af en toe in ons thema Jaren 70.

Thema jaren 70

Geschiedenis geschreven
Het is nu 18:57 uur en voor het eerst in de geschiedenis van het Smikky Open en Rosita’s Open in de jaren van deze toernooileiding
is er een wedstrijd gespeeld met 3 tie breaks. Het betrof een HE7 partij, die 3 uur en 45 minuten heeft geduurd.
Patrick Cabenda (zwarte shirt) tegen Kenneth Nelom (rode shirt). De mannen stonden op baan 1 en terecht ! 6-7 / 7-6 / 7-6.
Patrick Cabenda
3e set nog wel een voorsprong voor Patrick, maar toch ging de winst naar Kenneth. Geweldige partij mannen.
Kenneth Nelom
Kenneth zal goed slapen, want hij had ook al de 1e wedstrijd van de dag in een dubbel met Peter gespeeld tegen Hakan en Hein, die daarna nog een GD finale in Lelystad moest spelen.
Winst voor H&H.

Roberto Vanier kwam nog even kijken. Ook zijn wedstrijd uitgesteld, omdat hij vandaag elders een finale speelde vandaag. Evenals Ronald Oomen, Evelien Keijer, Richard Bijmolt, “Rafa” en volgens mij vergeet ik nog iemand.
Ook kwam Vitali kijken. Oh wat baalde hij dat hij niet kan spelen na zijn elleboog operatie.

Thomas Snoeij kon ook bijna niet spelen. Gisteren hartstikke ziek. Is hij eindelijk 35 en gebeurt dit.
Maar vandaag toch geprobeerd, maar Bas was te sterk.

Gouwen groep
Bas was later ook in de HD met Frank te sterk voor Sander en de bijna altijd in voetbalkleding gehulde Kees Tillema.
Een deel van de trouwen Gouwen groep deelnemers waren al weer op en naast de banen aanweizg. Frank Heijsteeg had ook al met onze aller Francisca gespeeld. Winst tegen Lieneke en Ivan. En Ivan oh oh oh. Ja het was jouw racket he, die gisteren op baan 7 was blijven liggen.

Winnetoe is dit slootwater?
Het was warm, helder en de zon scheen krachtig. De banen waren droog. Dus soms even tussendoor sproeien. Bij het sproeien op baan 1 werden enkele dames nat.
Enkele deelnemers vroegen zich af of dit net als bij hun club slootwater is. Nee dat dan toch niet.
Maar nat waren ze, ze gingen net te laat weg. Spreekwoordelijk gezegd: “Te laat te laat wegt Winnetoe, het zaad is reeds naar binnen toe”

Petje vitaminientje
Atiq met petje zijwaarts
Dat was een reclame, maar niet uit de jaren 70 toch? Toch zag ik hem volgens mij op baan 4 tegen Erik B. Of was het toch Atiq, die save speelde tegen Erik. lange rally’s.
Over petje gesproken…. Edwin kon het Coca cola petje gebruiken tegen de zon in de wedstrijd tegen de uitstekend spelende Aigar Balcuns. Schitternde stijl en aanvallend spel met mooie volley’s.
Edwin won wel. Aigar won later in de 6 wel van Shai-Lin. Foto zie stijl van Aigar bij de service.
Aigar Balcuns

Vuur in de wedstrijd / vrijheidsvuur
Een erg leuke partij tussen de Bijsterveldjes (Bart en Margreet) tegen koriander Michele en Adriaan of eigenlijk bekend als Ad Verrips.
Bij 5-4 in 2e set moest er bij de Koriander mix wat vuur in het spel om een 3e set te vermijden. Dat lukte.
Dat vuur doet me denken aan het vrijheidsvuur, dat Ad in 1975 met een estafette-loop harlopend bracht van Wageningen naar Leerbroek (nu gemeente
vijfheerenlanden). Ad vertelde ook van de andere foto in de kantine toen hij als 15 jarige met de fiets naar Londen ging (Vlissingen- sheerness). Dat hij dat ook van zijn ouders mocht, was heel bijzonder.
De jaren 70 zijn voor hem het decenium met nu nog steeds toonaangevende muziek van Genesis en Pink Floyd.
Thema jaren 70

Goodie bag
Enthousiaste en leuke reacties op de traditioneel goed gevulde goodiebag. Toegelicht op facebook

Net zo goedlachs als nichtje Ciska? Hoe dan ook wel goed spelend. Weer terug in NL na 6 jaar Zwitserland: Linda Vlietstra. Winst tegen Renata en Anna.

En verder viel op …
– Caroline Born met hond, ja echt een hond, niet zo’n klein ding zeg maar. Maar zo rustig bleef April (de hond).
– De grip van Montse liet los. Gelukkig kwam een kado van Nick Ibiza reizen van pas om het grip op de plek te houden.
– De tenues van Marco en Saskia met eigen namen.
– Jaren 70 – snoep geschonken door Smikky.
– De vrees van Eugene Leisbergjes voor de staking van OV morgen … o jee als ik maar op tijd ben dan….
– Herman vd Sluis, die zijn telefoon in de keuken had liggen en het appje pas heel laat zag van de organisatie, maar gelukkig wel kon spelen
– Cecile, die alleen het laatste appje zag “je hoort van me ” en dacht dat komt wel goed. Maar toch maar even ging kijken en toen pas besefte dat hij vandaag moest spelen.
– Cecile kreeg te horen…. Komende dagen zijn de appjes van Bloem het allerbelangrijkste. ALTIJD meteen kijken!!
– Op de schoolfoto uit de jaren 70 van Mary werd de nicht van Marco Cranendonk ontdekt .
– Er zijn al prachtige prijzen vergeven met de loterij

Angelique met de loterij Rosita's Open 35+

Menukaart Rosita's Open 35+