Dagjournaal dag 7 vrijdag 2 sept

In RositaOpen2022

Bij de aangekondigde aankomst van uw verslaggever was wedstrijdleider Jan (die topper) al weer present en had hij al weer baantjes uitgedeeld.
Mijn maatje Jan

zo’n mooi weer, 27 tot 21 graden in de avond
Wat een weertje weer. Bij de eerste wedstrijden was het nog een graadje op 27. En toen uw verslaggever naar huis ging was het nog 21 gradeen en geloof me dat was na middennacht.
Evelien
Evelien had haar plantenspuit weer mee en met elke wissel was het even verfrissen.
Overigens erg leuke Dames Enkel partij onder toeziend oog van oud deelnemer (maar nu geblesserd) Joop Rutte.
Sabine moest toch de meerdere erkennen in Evelien.
Sabine

Surinaamse foodtruck
Mitchell Loggen was er al om 16:53 uur. Moet je zo vroeg spelen? Nee, ik kom voor de Surinaamse foodtruck.
Zo lekker eten. Ja we weten het nog van vorig jaar.
Waterwijk tafel
Nadat we ‘s middags in Almere stroomstoring hadden, ging het ‘s avonds hier ook met horten en stoten.
De foodtruck vroeg zoveel van onze stroomgroepen , dat de stroom hier ook uit viel en de journalist en paparazzi blij waren dat de laptop een eigen stroomvoorziening heeft.
En toen moest Theo Koomen. En was het snel opgelost.

Bitterballen
Ton en Joanne gingen de baan op. Jan: neem een paar bitterballen mee. We hadden het net over de blokjes kaas, de stukkies worst en de bitterballen gehad. Tja, die vergissing is dan snel gemaakt.
Spannende pot tegen Francisca en Frank. Francisca was helemaal hyper / nerveus tot en met het laatste punt. Maar .. en dat zei ze er meteen achteraan.. het is wel leuk zo spannend hoor.
Ton en Joanne werden nipt verslagen.

Fitte kippetjes
In de DD7 een verrassing. Ook trouwe deelneemsters Carin en Celia leken op de overwinning af te stevenen.
Maar 2e set toch een tiebreak en daarna die super tebreak voor de fitte kippetjes Nathalie en Petra.
Die bewoording gebruikte Nathalie zelf, toen ze hoorde dat ze morgen 2 keer mogen.

zo’n hoog tempo
Een top affiche HE5 : Edwin tegen Remco. Oh wat stonden die mannen te slaan.
2 toppers Edwin en Remco
Edwin s supporters

Soms kon door de snelheid niet eens geconstateerd worden of een bal in of uit was.
Heerlijk sportief potje toptennis. Winst voor Edwin. Maar er zijn kruisfinale, dus wie weet winnen ze morgen beide en komen ze elkaar nog een keer tegen in de finale.

De Stijl van Jeline
De één heeft een bepaald loopje, Bloem heeft kromme benen. En Jeline heeft zo’n bijzondere aanvallende stijl op de tennisbaan. samen met Jolanda.
Winst tegen Sylvia en Daniëlle, die elke keer in het zelfde tenue spelen (saampies afgesproken).
J & J

Weet je het zeker , dat je mij zo laat hebt gezet?
Aigars kwam het park op en stelde meteen deze vraag. Immers had hij eerdere deze week een marathonpartij gespeeld.
En als het nu weer zo laat zou worden, dan zou het wel eens nachtwerk kunnen worden.

Marco en Appie denderen door
Marco en Albert

Voetfout
Baan 6 gaf zoveel lol op de baan. Uncle Joe van de Floriade heeft altijd volop verhalen.
Maar wat ook op viel waren de voetfoutjes van ene A.K. uit Almere. Overigens wel winst voor Atiq.
Atiq voetfoutje

Terras overvol
Wat een heerlijke avond. Gisteren een nog iets frisser windje, maar vanavond een zwoele zomeravond.
Uw verslaggever ging om 00:25 uur weg en toen zaten er nog 4 tafeltjes lekker vol.
Avond terras vol

Is hij wel 35 ???
De mannen van de HD moesten de baan op en Edgar vroeg meteen aan mij : “is hij wel 35?” wijzend naar Ivan. Ja ja, maar wel één van de jongere 35plussers.
Ivan meldde zich vlak daarvoor en dacht dat ik zijn naam niet meer wist, maar ho effe, uw verslaggever kent die deelnemers bijna allemaal. Dus ook Reda en Ivan.
Leuke gasten met ook volop plezier op en naast de baan. Maar tegen Hans en Edgar lukt dat ook wel. Plezier in het tennis. Dat stralen ze uit. Winst voor Reda en Ivan.

Eén van de toppers van dit toernooi: Frank Heijsteeg
Hij is in vorm. That’s for sure. Vanavond eerst gekeken bij zijn vrouwtje. Manuela en Natascha net niet tegen Henny en Sylvia.
Hij darana met Francisca, die ongetwijfeld blij is met Frankie. Maar saampies blijven ze winnen.
Vanavond tegen waterwijkers Ton en Joanne, die het hun in de 2e set wel heel moeilijk maakten.

En verder
– gewoon… ik wil het even kwijt…. GEZELLIGE mensen
– fantastische pot tennis tussen Michele en Ad tegen Niels en MJ. Toch weer winst voor de 2 laatst genoemden