Dagjournaal dag 6 donderdag 1 sept

In RositaOpen2022

Thai food
Ook vandaag weer lekker eten. Een 1e keer eten van afhaalrestaurant De orchidee in Tussen De Vaarten.
Dat werd een buffet. lekkere kruidige (maar niet te pittige) Thaise gerechten met o.a. kip en garnalen. Lekkerrrr hoorrrr.
Thai Food

Legitimatie
Cokkie meldde zich bij wedstrijdleider Jan en jan vroeg : wie bent u. Dus Cokkie aarzelde geen momeenty in ging in zijn tennistas op zoek naar legitimatie…. Zoeken zoeken zoeken en wat kwam er … Een zelf geprinte foto uit de jaren 70 en grappig toc…. ook weer met lang haar.
Zijn maatje Fons was na de toch weer verloren HD partij wel tevreden en stelde dat ze zich verbeterd hadden. Meer games gehaald (of was het nou precies 1 meer). Nou ja wel lol op de baan.

Tafeltennis en badminton is toch wat anders
Leonie van de Werke spelend met Margriete Bouma was heerlijk op vakantie geweest. Volop sportief bezig geweest.
Badmintonnen en tafeltennisen. Maar nu weer die baan op en dan ook nog op het gravel. tja dat was toch wel effe wat anders.
Wel lekker gespeeld, maar geen potten kunnen breken tegen tegenstanders Francis en Marina.

Oma Yvonne
Marina had trouwens ook in het andere onderdeel weer op baan 5 gespeeld met oma Yvonne.
Sommige mensen zien er gewoon jonger uit en wat uw verslaggever betreft geldt dat ook Yvonne Ax.
Uit een mooi bouwjaar en toch al 3 kleinkids. Ze wonnen van Ellen en Diane, die vandaag duidelijk niet lekker was (of zeg maar gewoon ziek was, maar het toch probeerde).

Danuta en Jan

Hijgend op de baan
Renata kwam met een mooie uitspraak, ze hijgt soms op de baan en dan denken tegenstanders vooraf : oh die kunnen we wel hebben.
Maar dan eenmaal bezig staat ze daar als een kei of muur bij dat net een goede dubbel te spelen. Winst voor haar en Anna.

Droge banen
Mensen wat hebben we mooi weer, maar ja dat geeft ook een nadeel… namelijk erg droge banen!
Vandaag was baan 4 zelfs zo droog vooral aan één kant dat de wedstrijdleiding die er uit gegooid heeft.
Deelnemers weet dat onze mannen van de banen weer hun uiterste best hebebn gedaan, maar dit jaar is het weken lang al zo droog, dat het niet mee valt om die opperste conditie te bereiken, waar onze gravelbanen om bekend staan.
Baan 4 en de sproeier van baan 4 wordt morgen onderhanden genomen.

Alexander

2 maal een valpartij in de trambaan
Dat ongeluk overkwam Dennis Lankreijer op baan 7. Op een gegeven moment werd hij gewoon onzeker door juist die valpartijen.
2 lange sets 7-5 en 6-7 , Na 2½ uur winst voor de Vreelandse boys John en Bart.

Debutant Mark Modderman
Hij was hier nog nooit geweest, was er nu wel vroeg vanwege een lekker happie Thai food eten.
En later op de avond in de HD5 met mitchell Loggen tegen Mark Vlietstra en Felix Schot.
Felix kwam binnen en reageerd ….. Hier is ie. Baan 1 toch. Uiteraard gein, maar de wedstrijdleiding had nog wel wat voor hem, namelijk een 2e prijs van vorig jaar Rosita’s Open.
Spannend potje , Super tiebreak voor Mitchell en Mark.

Lucienne en Louise

16 games maar, hoe zo?
He dat klopt niet. Albert en Akko zijn altijd van de lange sets en nu een iets dikkere overwinning. Oh ja 6-1 / 6-3 tegen de dapper strijdende Paul en Ronald die het dit jaar in 7 prima gedaan hebben.

Peter en Eric

En verder
– staan hier fotootjes van andere deelnemers, die verder niet benoemd zijn.
– DJ Hesse heeft zijn muziekdoos geopend en jaren 70 wat gemixt met van alles en nog wat.
– Edwin en Ludovics waren te sterk voor de waterwijkers DJ Hesse en de man die voor de Coca Cola petjes zorgde: Ton Scheick
Ton en Theo