Dagjournaal dag 5 woensdag 31 aug

In RositaOpen2022

En alweer een zonnige avond. En weer gezellig druk , immers veeel wedstrijden, alhoewel er toch weer wat afmeldingen en opgaves waren.
Jammer van blessures en/of energie tekort of andere oorzaken.
maar nog volop wedstrijden en een vol terras, waar de muziek uit de jaren 70 vanuit de kantine klinkt.

Antilliaans Grillhouse
En natuurlijk ook weer lekker eten. Vanavond van het Antilliaanse Grillhouse. Ook dit was weer heerlijk.

Andere klus
Uw verslaggever moet zich wel even excuseren naar de trouwe lezers van de dagjournaals. Hij had een klus tussendoor.
Die klus was, ja waar ook al weer, ach doet er ook niet toe, maar het heette geloof ik: “Normaal betaald werk”.
Dus niet iedereen zal meer benoemd worden, dat gaan we niet redden, voordat ie 16:30 weer naar de club gaat.

Voetjes van de vloer
Dat gaat weer gebeuren op de slotdag, dat is zeker.
Maar vandaag was dat ook al het geval op de baan. Zie de foto’s van Arnold, Dave, Robert en Ludovics. lekker potjes pojes tennis mannen in de HE6 en HE5.
Dave had het wel als nota bene één van de jongste deelnemers in de rug.

Grootste verrassing in GD7
Onze verreweg grootste categorie is de GD7. Op moment van schrijven zijn de kwartfinalisten bekend. Dat zijn bijna allemaal geplaatste koppels.
Eén uitgezonderd. Onze eigen cow-girl Marie José en schoolmeester en jonge papa Niels van Rhee.
Vandaag winst tegen één van de favorieten Ellen en Eddy en dus poulewinst voor MJ en Niels.

Keep on smiling
Vanuit de boxen klinkt het lied “Keep on smiling”. Gelukkig van toepassing op vele deelnemers van ons 35+ toernooi.
Maar we hebben er weer een extra blij ei bij. Diane is er één , maar zij trof in haar mix dubbel aan de overkant ook één en al vrolijkheid.
Annemiek Kienstra heeft ook zoveel lol en plezier in het spelletje. Heerlijk zo’n vrolijke vrouw. Zeer spannende 1e set met tiebreak. Diane won met Bloem van Annemiek en Rob.

De speciale jaren 70 koffie
Danuta heeft het allemaal onder controle. Haar jaren 70 koffie vindt gretig aftrek. Gelukkig heeft ze zelf nog effe tijd om er zelf 1 te nemen en te supporteren.

Thriller … gaat om 2 puntjes
De avond werd afgesloten met een thriller op baan 1 in de HD6 een Koriander-Waterwijk onderonsje. Het al jaren op dik 6 acterende Sjors en Sji… Neeee mensen dat zou te voordehandliggend zijn.
Ik bedoel uiteraard Dennis Hoogdorp. Elk jaar trouw deelnemen en elk jaar goede resultaten in de HD6. Tegen de nieuwe sterren van Waterwijk: Roberto en Barman Shai Lin, die als een komeet omhoog geschoten zijn.
ATK in de 7 gewonnen en nu in de 6.
Laatst genoemden wonnen de 1e in 6-1. 2e set heeeel spannend, Tiebreak. Het ging om 2 punten, 7-5 voor Dennis en Sjors (formally known als “Rafa” in het enkelspel, maar daar nu afhaakte vanwege knieklachten).
Dus 3e set supertiebreak. Ook hier weer 2 puntjes, die beslissend waren. 10-8 voor Sjors en Dennis.

Ook 2 maal 2 puntjes verschil in de DD8
Die 2 puntjes zagen we al ietsje eerder, namelijk bij 2 andere DD8 wedstrijden. Leuk dat Natascha vd Heuvel weer in de deelnemerslijst staat, na haar deelnames aan de eerdere Smikky Opens.
Zij speelde met Manuela en verloren die 3e set tiebreak met 11-9 van één van de weer vele TV Huizen-koppels Petra Senteur-Scholten en Marie-Therese Zuiker.
En ook noteerden we een 11-9 in de 3e set bij een andere DD8. Claudia Pas en Anita Winkelaar wonnen van de Waterwijkers Caroline en Karin, die zich revancheerden na de 1e partij en nu veel beter speelden.
Caroline had stiekumpjes ook nog een Jaren 70 foto opgehangen van haar zelf. Karin uit die tijd hing er al. Geweldige leuke foto’s dames.

Paul, draai je eens effe om
terwijl clubgenoten Ad en Michele op baan 4 staan te spelen, ben jij met andere dingen bezig. Kan natuurlijk niet he. Wel winst voor hun tegen Marjolein en Rob.

Leisbergjes hadden ook net 2 puntjes tekort
De 4e thriller van de avond leidde tot uitschakeling van de altijd trouwe en gezellige deelnemers Yvonne en Eugene in de GD7. Morné en Sandra pakten de 3e set tiebreak met 10-8.

RTL Boulevard
Inmiddels gaan de geruchten rond over de slotact van komende zondag. Ik geloof dat RTL Boulevard gisteren al een item had waarin zij veronderstelende dat de onderhandelingen waren gestart met een popgroep uit de jaren 70. Op de Waterwijkse tennisbaan werden mensen om reaccties gevraagd
Eén dame vond het schijnbaar niets en reageerde met A-BA of zoiets. Nou ben ik zelf even kwijt wie ze dachten.

Pechvogel van de dag
Dat was ongetwijfeld Michiel. Weer tijdens een toernooi zweepslag. na een 1e set met tiebreak in de spannende pot met Arnold tegen de kanjers Marco en Albert, schoot het er in bij 1-1 in 2e set.
Spoedig herstel gewenst Michiel.

Echt drama
Tja verliezen met tennis is vervelend, maar het is allemaal maar relatief. Voor Jeroen Muijsson werd dat weer even duidelijk.
Zijn dochter had een behoorlijk ernstige valpartij gehad en daarom ging al zijn aandacht logischerwijs naar haar uit en moest hij onze deelname en zoals hij het omschreef die “o-zo leuke tennisweek” laten schieten.
Namens de hele organisatie sterkte voor haar, voor jou en betrokkenen. Het laatste nieuws is gelukkig dat al weer een stuk beter gaat.

Wazig figuur

Vraagje aan Martin Notmeijer
Immers zag hij dinsdagavond de Elvis van de jaren 60 lopen. Nu liep er weer zo’n wazig figuur rond. Past die gozer meer in de jaren 70, Martin ?